Moderat žijú vo svojej vlastnej bubline, triedu nad všetkými ostatnými (Recenzia)

3. máj 2016, 14:39 Čas čítania: 0:00
9
AdamDonoval
3. máj 2016, 14:39

AdamDonoval
3. máj 2016, 14:39

Projekt Moderat vznikol na zaujímavom mieste - v srdci techna, v Berlíne. Členovia Apparatu a Modeselektoru v sebe navzájom videli iný prístup, akýsi skrytý potenciál na prelomovú spoluprácu. Niečo proste zaiskrilo. A sme tu, v roku 2016, o tri albumy neskôr, užívajúc si plodnú úrodu. Jednoducho pomenovaný III, tretí album od Moderatu, vyšiel 1. apríla cez Monkeytown Records.

Nedávno som si čítal recenziu na album II od Moderat, v ktorej recenzent tvrdil, že scéna nemecké trio dobehla - nazýval ich hudbu irelevantnou, nemennou a takmer “patriacu do roku 2010”. Svet hudby, na čele ktorého sú fanúšikovia, však naznačuje niečo iné. Vypredané koncerty po celej Európe sú znakom toho, akí sú Moderat relevantní - ako kapela stále len stúpajú.

Zdroj: Resident Advisor

Sascha, Gernot a Szary sú stelesnením úplne jedinečného zvuku, ktorý spája elektroniku, elementy tanečnej hudby, soulové vokály a brilantné pesničkárstvo. Prvé tri charakteristiky opisujú všetky tri albumy, zatiaľ čo tá štvrtá sa rozvíjala počas spolupráce, zlepšujúc sa každým LPčkom. Na III nájdete niektoré z najlepších skladieb roka pokiaľ ide o pesničkárstvo - o tom niet pochýb. The Fool je oslavou nepredvídateľného, Intruder má najlepší bridge na svete (len si ho predstavte naživo), Running musí byť jedna z najvzrušujúcejších skladieb, aké poznám. Jej pred-refrén (pre-chorus) exploduje do tichého očakávania, len aby sa vyštveral vyššie než kedykoľvek predtým.

Moderat sú tiež majstrami detailov. Nepatrné perkusie, minimálne zmeny vo filtroch a EQ, nenápadné harmónie, zvukové palety v pozadí - tieto veci robia z dobrých skladieb výborné, z výborných legendárne. Tento album ich má 9, či je to soulová balada s výraznou basovou linkou ako Ghostmother, rytmický track s tanečnými náznakmi ako Reminder či priamočiary klubový banger so silným synthovým hookom ako Animal Trails.

III je najlepší album od Moderatu. Ako kapela žijú vo svojej oddelenej bubline - žánrovo, zvukovo, svojou live show. Vo veľa aspektoch sú o triedu vyššie ako všetci ich “rovesníci”. Tomuto triu sa darí všetko čo robí a za svoj úspech môže vďačiť dvom veciam - ich úprimnosti a podstate ich spolupráce. Zapadať do škatuľky a vyrábať trendy nahrávky nikdy nebolo na ich agende, Moderat sú len kamoši, ktorí sa snažia spolu robiť hudbu. Je to jednoduché, ale takmer neslýchané. Ako povedali v nedávnom rozhovore: “Moderat nie je kombinácia Modeslektoru a Apparatu - je to kombinácia Gernota, Szaryho a Saschu.” 9/10

Zdroj: CYEI