Hlavy v záchodoch a postavy s kamerou či televíziou miesto hláv. Internetový mém pod názvom Skibidi Toilet je absolútne bizarný, no na sociálnych sieťach dosahuje miliardy videní. Pre mladú generáciu však predstavuje aj výrazné riziko.
Na Youtube dnes tvorí obsah množstvo tvorcov. Niektorí sa zameriavajú na zábavu, iní na výzvy, podnikanie, šport či hudbu. Youtube bol v posledných týždňoch v kurze najmä kvôli zmene na čele najsledovanejších účtov.
Jimmy Donaldson alias Mr. Beast predbehol indické hudobné nakladateľstvo T-Series a v súčasnosti je človekom s najvyšším počtom odberateľov na svete. V čase písania článku je ich až 284 miliónov. Mr. Beast má vo svojich videách rôzne výzvy, rozdáva v nich veľa peňazí a väčšina videí má vyše 100 miliónov pozretí.
Na Slovensku ho pozná len málokto
Veľmi podobným počtom videní sa však môže chváliť aj účet DaFuq?!Boom! Ide o tvorcu, ktorý má vo svete obrovskú popularitu a kontroverziu, no pozná ho len málo Slovákov.
- Kto stojí za Skibidi Toilet.
- O čo tam vlastne ide.
- Aké riziká predstavuje pre generáciu Alfa.
Reč je o internetovom animovanom seriáli, respektíve o méme s názvom Skibidi Toilet. Tento bizár, ktorý sa môže v rámci konkurencie na Youtube pýšiť viac než 42 miliónmi odberateľov, pohltil generáciu Alfa (deti narodené po roku 2010) natoľko, že si vyžiadal pozornosť médií a odborníkov z celého sveta, píše The Guardian.
V skratke je celý obsah na profile s netradičným názvom DaFuq?!Boom! jednoduchý. Ide o na seba nadväzujúcu sériu animácií, ktorých grafické a zvukové vyhotovenie je veľmi špecifické. Videá zobrazujú hlavne dystopické scény vojny medzi hlavami v záchodoch a osobami, ktorých hlavy nahrádzajú kamery, prípadne televízory a mikrofóny. Dystópia, respektíve Antiutópia je protiklad utópie, teda ideálneho fungovania spoločnosti a ľudstva.
Jeho bizarné videá sledujú milióny fanúšikov
Na prvý pohľad možno nechutná, nepríjemná a zbytočná vec. Realita je však inde. Videá na tomto profile sledujú desiatky miliónov ľudí, pričom päť najúspešnejších má vyše 100 miliónov pozretí. DaFuq?!Boom! tak nemusí byť medzi elitou v rámci odoberania, no rozhodne patrí k najpozeranejším youtuberom, keďže celkový počet videní dosiahne čoskoro 17 miliárd, píše Lifehacker.
Krátke videá, tváre s hrozivou grimasou a divná hudba. Pre mnohých je stále veľkou záhadou, ako sa Skibidi Toilet mohlo dostať tak vysoko v rebríčku sledovanosti. Odborníci však tvrdia, že pre generáciu Alfa je to pútavý obsah, ktorý so sebou na druhej strane nesie aj viaceré kľúčové otázky, kontroverziu či skrytý význam.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Kto za týmto ošiaľom stojí.
- O čo vlastne vo videách ide.
- Prečo čelia silnej kritike.
- Aký to môže mať dosah na generáciu Alfa.