Vo viacerých slovenských obchodných reťazcoch tento týždeň započal bizarný boj o zákazníkov.
Mesačné výdavky slovenských domácností sa podľa Štatistického úradu SR zvýšili o 15,3 percenta. Neustále rastúce ceny základných potravín spôsobujú, že zákazníci čoraz častejšie využívajú zľavy alebo sa uchyľujú k lacnejším alternatívam produktov.
Známe reťazce ako Billa, Lidl, Tesco, Kaufland a COOP Jednota sa preto rozhodli zabojovať o spotrebiteľov netradičnou cestou. Vymysleli viacero nezvyčajných akcií, ktorými chcú zákazníkov nalákať práve do svojej predajne.
V COOP Jednote máš od 13. marca do 26. marca možnosť získať šošovicu zadarmo. Stačí, ak v nej nakúpiš v hodnote aspoň 25 €.
Lidl zvolil počas marca podobnú stratégiu. V aplikácii Lidl Plus ponúka niekoľko darčekov, ktoré môžeš získať za nákupy v ich predajniach. Za 10-eurový nákup máš u nich nárok na kaleráb a kivi zadarmo. Pri nákupoch za vyššie čiastky máš nárok na banány či zemiaky.
V Kauflande môžu zasa zákazníci využiť vernostnú kartu Kaufland Card, ktorá im za minuté eurá pripisuje body. Za body následne vedia získať napríklad 1 + 1 maslo zdarma alebo si uplatniť zľavu na prací prášok.
Mnohé zľavy ponúka vo svojom vernostnom programe aj reťazec Tesco. Okrem klasicky nižších cien po použití vernostnej karty Clubcard aktuálne za minuté peniaze ponúka viacero kupónov na paradajky či mlieko, ale aj zľavu na tankovanie na vlastných benzínkach.
Billa v novom akciovom letáku zákazníkom sľubuje zľavu 5 centov na liter paliva na čerpacích staniciach OMV, ak človek minie viac ako 25 eur.