Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Daniel Mikolášik TASR
6. januára 2023 o 12:16
Čas čítania 0:59

Zuckerbergova Meta porušila nariadenie EÚ o osobných údajoch. Musí zaplatiť pokutu 390 miliónov eur

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené

Spoločnosť Meta porušila pravidlá GDPR.

Personalizovaná reklama Instagramu a Facebooku je v rozpore s európskym právom, informuje Euractiv. Úrady v Írsku, kde spoločnosť Meta, ktorá vlastní obe sociálne siete, sídli v rámci EÚ, udelili americkej spoločnosti pokutu vo výške 390 miliónov eur. 

Facebook a Instagram podľa nich porušuje nariadenia Európskej únie o osobných údajoch. V noci na štvrtok to oznámila tamojšia Komisia na ochranu údajov (DPC). TASR správu prevzala z agentúry AFP, stanice BBC a denníka The Guardian.

Meta
Zdroj: TASR/AP


Komisia uviedla, že spôsob, akým Meta žiadala používateľov svojich sociálnych sietí o poskytnutie osobných údajov, aby ich následne využívala na zobrazovanie personalizovanej reklamy, bol nezákonný. Spoločnosť tým porušila „svoje záväzky týkajúce sa transparentnosti“, vyhlásila DPC.


Írsky regulačný orgán preto udelil spoločnosti Meta pokutu vo výške 390 miliónov eur za porušenie pravidiel Všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR) EÚ, ktoré vstúpilo do platnosti v roku 2018.


Nariadenie GDPR umožňuje úradom na ochranu údajov udeľovať prísne pokuty za jeho porušenie. Keďže európske hlavné sídlo spoločnosti Meta sa nachádza v Dubline, uplatňovanie a monitorovanie dodržiavania GDPR spadá do kompetencií tamojšieho DPC.

GDPR európska únia facebook meta notebook
Zdroj: Pixabay (sergeitokmakov)

Komisia dala spoločnosti Meta tri mesiace na to, aby zmenila spôsob, akým získava a využíva osobné údaje používateľov, píše BBC. The Guardian pripomína, že obchodný model Facebooku aj Instagramu je založený na vytváraní profilov používateľov, ktorým sa následne zobrazuje personalizovaná reklama na základe ich online správania, polohy či záujmov.

19. novembra 2024 o 15:50 Čas čítania 1:59 Odborník o aktuálnom dianí na Ukrajine: Vojna je bližšie ako kedykoľvek predtým. Veľa priestoru pre optimizmus tu nie je Odborník o aktuálnom dianí na Ukrajine: Vojna je bližšie ako kedykoľvek predtým. Veľa priestoru pre optimizmus tu nie je

Podľa denníka The Irish Times Meta vyčlenila zo svojho rozpočtu dve miliardy eur len na pokrytie pokút, ktoré by spoločnosti v priebehu roka 2023 mohli potenciálne udeliť európske úrady.

Domov
Zdieľať
Diskusia