Zdražovanie je všeobecný fenomén a streamovacie služby, na ktorých si vychutnávaš seriály a filmy, nie sú výnimkou. Povieme ti, prečo je to tak.
Tento rok oznámili zdražovanie svojich služieb Netflix, Hulu, Disney Plus, ESPN Plus aj Apple TV Plus. Keď si chceš vychutnať svoje obľúbené seriály a filmy, musíš siahnuť hlbšie do peňaženky, v ktorej po zaplatení drahých energií a potravín asi veľa nezostalo. Toto zdražovanie sa však zrejme tak skoro neskončí, takže dať si iba dočasnú pauzu od Wednesday Addamsovej ti pravdepodobne nepomôže.
Pozornosť verejnosti upútalo najmä to, keď Netflix oznámil, že zavádza lacnejšie predplatné, ktoré však zahŕňa reklamy. Ušetríš na ňom jedno euro v porovnaní s dovtedy najlacnejším predplatným za 7,99 €, takže si treba zvážiť, či to stojí za to.
Vyššie poplatky alebo reklamy?
Veľký rozmach majú streamovacie služby už zrejme za sebou, väčšina potenciálnych divákov už má službu podľa svojej chuti, takže príjmy z nových predplatiteľov nie sú riešením.
Šéf výskumu v agentúre Gartner Eric Schmitt pre portál The Verge vysvetlil, že „streamovaná TV je vo veku adolescencie. Počiatočné časy obsadzovania nových území sa končia. Vstupujeme do fázy, v ktorej poskytovatelia služieb musia preukázať investorom, že ich biznis je životaschopný“.
Služby ako Netflix pritom nezarábajú na poskytovaní licencií niekomu inému. Udržiavajú a tvoria svoj originálny obsah a za to, aby mali na svojej platforme obsah iných štúdií, musia platiť. V reakcii na tento fakt zaviedol Netflix už spomínané predplatné s reklamami a okrem toho si plánuje posvietiť aj na používanie spoločných hesiel medzi priateľmi a rodinou, ktoré je aj u nás pomerne bežnou praxou. Na rok 2023 a možno aj pár ďalších rokov firma obmedzuje výdavky na tvorbu nového obsahu na 17 miliárd dolárov.
V podobnej situácii je aj Apple TV Plus a technologický gigant ju rieši plošným zvyšovaním cien. Zatiaľ sa nevydáva na druhú cestu v podobe reklám, no možno takmer s istotou predpokladať, že je to len otázka času.