Taxikár stále opakoval, či sa ho zákazníčky boja.
Novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová prostredníctvom Instagramu upozornila ženy na to, aby si vymazali aplikáciu Bolt. Svoje tvrdenie odôvodnila zlými skúsenosťami s taxikármi. Posledná príhoda s Boltom sa jej pritom stala v priebehu víkendu. Spoločne s novinárkou Laurou Kellovou nastúpili do vozidla taxikára Boltu, no vodič sa im od začiatku nepozdával.
„Pán bol čudný od začiatku – hneď na začiatku nám povedal, že ani on nie je triezvy. Reagovala som, že počkať, počkať. Otočil to na vtip. Šli sme ďalej, ja som vystupovala prvá a povedala som Laure obligátnu vetu – keď prídeš domov, napíš mi,“ uviedla Kovačič Hanzelová.
Odkedy zostala druhá spomenutá novinárka v aute sama, vodič sa priznal, že ich pozná a opakovane sa spýtal, či má z neho strach. Zámerne pritom odbočil z trasy, aby ju neodviezol k jej bytu. Vodiča žiadala, aby ju odviezol k bytu, a musela ho upozorniť na to, že má pri sebe slzný sprej. „Nakoniec pod hrozbou slzáku Laura vystúpila a odišla vďakabohu domov. S traumou, strachom, ale živá a zdravá,“ dodala Kovačič Hanzelová.
Zdôraznila, že podobné prípady s aplikáciou Bolt eviduje už od roku 2019, keď sa jej začali ozývať mnohé ženy, ktoré obťažovali taxikári. „Vyšlo najavo, že aplikácia je naprogramovaná tak, že vodiči, ktorí vás vezú, majú vaše číslo. Mnohé ženy mi písali, že ich vodiči masívne obťažujú a vypisujú im po večeroch a po nociach nevyžiadané návrhy,“ uviedla. Bolt, ktorý sa vtedy volal Taxify, sa s novinárkou stretol, no vec uzavreli s tvrdením, že nemajú kapacity na to, aby to riešili.
„A ja by som k tomu rada dodala, že ženy by si mali odinštalovať aplikáciu Bolt. Nie je bezpečná pre ženy a ani za tri roky (!) sa to nezlepšilo. Ženy mi opakovane aj dnes píšu, že sa stále obťažovania opakujú. A hoci verím, že väčšina vodičov je slušná, práve vedenie zatiaľ nedokázalo zlepšiť bezpečnosť klientok,“ dodala k téme.
Aktualizované: 11:50
Na prípad medzičasom reagovala spoločnosť Bolt. Firma verejne odsúdila „akýkoľvek druh nevhodného správania partnerských vodičov“ a pasažierov vyzvala, aby podobné negatívne skúsenosti hlásili na zákaznícku linku. V prípade, že by prišlo k trestnému činu, do prípadu by bola zapojená aj polícia. Celé stanovisko nájdeš tu.