Slovenský startup SaferPass vznikol pred ôsmimi rokmi a vytvoril unikátny manažér hesiel, ktorý chráni online identitu. Jeho úspešný exit do americkej spoločnosti Lookout má hodnotu niekoľkých desiatok miliónov dolárov.
Slovensko-americký startup SaferPass vytvoril systém na bezpečné heslá. Pred ôsmimi rokmi ho založil Michal Káčerik spolu s americkým biznismenom Dougom Crowleym. SaferPass sa po úspešnom exite stal súčasťou americkej spoločnosti Lookout, ktorá patrí k lídrom v kyberbezpečnostných riešeniach.
Ako vznikol projekt SaferPass?
Začiatkom decembra 2014 sa mi ozvalo pár lokálnych investorov. Chceli ma zoznámiť s Dougom Crowleym, ktorý je zakladateľom SaferPassu. Doug je asi najlepší biznismen, akého poznám, a zároveň človek s otvorenou mysľou a veľkým srdcom. Má skúsenosti s predajom a kúpou startupov.
Sadli sme si od prvého stretnutia a dohodli sme sa, že do toho ideme spolu. Prvou myšlienkou bolo, že na trhu je priestor na vytvorenie manažéra hesiel, ktorý stále používa málo ľudí. Svojim používateľom pritom prináša veľké benefity v zmysle ochrany online identity alebo ochrany pred kyberútokmi a zjednodušuje prácu s heslami.
Ako by si úplnému laikovi vysvetlil, v čom je váš manažér hesiel unikátny a na akom princípe funguje?
Pre používateľov máme pridanú hodnotu, ktorá sa volá Secure me. Funguje tak, že ak používate manažéra hesiel na viacerých zariadeniach s jedným spoločným vygenerovaným heslom a náhodou sa niekde zabudnete odhlásiť, na Secure me si môžete pozrieť, kde ste stále prihlásení a môžete sa na diaľku odhlásiť, vymazať po sebe cookies, odhlásiť sa zo všetkých stránok alebo vymazať históriu.
Aktuálne nás distribuujú najväčšie firmy venujúce sa kyberbezpečnosti na svete. Vzhľadom na zmluvy o mlčanlivosti však ich konkrétne mená nemôžem prezradiť.
Takúto službu nemá nikto z konkurencie. Rád odpovedám na túto otázku, aj keď mi ju položia potenciálni obchodní partneri. Viem, že ostatní nemajú také možnosti integrácie, flexibilitu a ochotu spolupracovať ako my. Vybudovali sme systém, kde dokážeme produkt prispôsobiť našim klientom a plne ho zaintegrovať. Aktuálne nás distribuujú najväčšie firmy venujúce sa kyberbezpečnosti na svete. Vzhľadom na zmluvy o mlčanlivosti však ich konkrétne mená nemôžem prezradiť.
Výhodou manažérov hesiel je, že ľudia ich nezvyknú meniť. V 80 až 90 percentách používatelia pri nich zostávajú. Firmy, ktoré sa venujú kyberbezpečnosti, zväčša predávajú antivírus, firewall, antimalvér a antispam, ktoré používateľ väčšinu času nevidí, človek aj zabudne, že ich má, a často licenciu nepredĺži. Kým manažéra hesiel používateľ vníma denne pri každom jednom prihlásení. Preto je pre firmy výhodné predávať tieto služby v balíku s manažérom hesiel, zaručí firme vernosť používateľov a povedomie o značke.
Pri manažéroch hesiel sa vždy vynára otázka týkajúca sa bezpečnosti. Je bezpečné niekde zadať všetky svoje heslá, čísla kreditiek a osobné údaje?
Každá bezpečnosť má svoje hranice a limity. Všetky informácie v našich manažéroch sú lokálne šifrované. Kľúč, ktorým používatelia otvárajú svojho manažéra, by mali poznať len oni, a pokiaľ je ich počítač zabezpečený, nevidím zásadné riziká.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako bezpečne narábať s heslami v online priestore.
- Kde robia ľudia v rámci kyberbezpečnosti najčastejšie chyby.
- Ako prebieha proces, pri ktorom slovenský startup kúpi americká firma za desiatky miliónov.
- Aké pracovné benefity majú zamestnanci SaferPassu.