Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
Eduard Starkbauer
8. novembra 2022 o 9:52
Čas čítania 0:49

Po zálohovaní čaká v obchodoch na Slovákov ďalšia novinka. Dotkne sa vrchnákov na plastových fľašiach

Kategória:
News
Uložiť Uložené

Európska komisia chce týmto krokom zvýšiť pomer recyklovaných plastov.

Už o rok a pol sa v slovenských obchodoch stretneme s ďalšou novinkou. Podľa nariadenia Európskej komisie budú všetky vrchnáčiky na plastových fľašiach pevne upevnené pútkom. Firma Coca-Cola už túto novinku stihla tento mesiac v predstihu predstaviť na nemeckom trhu. Na sociálnych sieťach sa novinka podľa tvnoviny.sk stretla s množstvom kritických reakcií. 

Coca-Cola
Zdroj: Coca-Cola

Európska komisia nové opatrenie argumentuje snahou o zvýšenie pomeru recyklovaného plastu. Coca-Cola bude pripevnené vrchnáčiky postupne predstavovať aj na ostatných trhoch. 

„Chceme, aby sa tieto vrchnáčiky mohli recyklovať spolu s fľašami – namiesto toho, aby skončili niekde v prírode. Toto nariadenie bude platiť v celej EÚ, a tak v budúcnosti ich nájdete aj v Neapole, Štokholme či Marseille,“ uviedla nemecká korporácia v oficiálnom stanovisku.

Prípravy na zavedenie opatrenia už avizovala aj spoločnosť Kofola. Projektová manažérka spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko Markéta Ryšková uviedla: „Zavedenie neoddeliteľných uzáverov nariaďuje legislatíva EÚ. Aj my sa preto musíme na tento nový spôsob zatvárania našich produktov pripraviť.“ 

Kofola reagovala aj na kontroverzné prijatie nových typov uzáverov na nemeckom trhu a povedala, že testuje rôzne verzie pripevnenia. 

„Aktuálne testujeme jednotlivé typy neoddeliteľných vrchnáčikov od rôznych dodávateľov. Snažíme sa nájsť také riešenie, ktoré bude realizovateľné vo všetkých našich závodoch v Česku, na Slovensku, ale aj v Slovinsku a Chorvátsku, a čo najmenej naruší spotrebiteľský komfort,“ vysvetlila Ryšková.

Domov
Zdieľať
Diskusia