Novinka z Maranella sa pýši hneď niekoľkými „naj“.
Renomovaný výrobca superšportových vozidiel práve odhalil svoju novú pýchu, ktorá nesie názov SP3 Daytona. Ide v poradí o 3. model programu Ferrari Icona, v rámci ktorého automobilka odkazuje na svoje preslávené modely zo svojej pretekárskej histórie – 330 P3/P4, 312 P, 512 či 712.
Teraz však ide o úplne nový model, ktorý ani po detailnejšom skúmaní nenaznačuje, že vychádza z iného, „klasického“ Ferrari. Nové SP3 má viacero retro prvkov s účelom poukázať na to, ako kedysi navrhovali superšporty. Príkladom je špecifické rebrovanie v zadnej časti, kde sú nenápadne integrované úzke koncové svetlá, ktoré vo vypnutom stave nevidieť. Vpredu sú LED svetlomety, ktoré prekrýva pohyblivý prvok – ten sa zasúva do karosérie, čím Ferrari odkazuje na niekdajšie výklopné svetlomety.
Taliani o SP3-ke hovoria ako o vôbec najaerodynamickejšom sériovom Ferrari v histórii. SP3 Daytona však nemá žiadny výsuvný predný splitter, bočné klapky alebo zadné krídlo. Auto s hmotnosťou len 1 485 kilogramov stojí na 20, respektíve vzadu na 21” kolesách obutých do Pirelli P Zero Corsa.
Rovnako ako podvozkové komponenty či časti karosérie, aj kokpit do nemalej miery tvoria uhlíkové vlákna. Palubná doska má len jeden displej s digitálnymi budíkmi, ktoré zastupujú aj rolu infotainmentu. Drvivú väčšinu nastavení má vodič priamo na volante. Pevne ukotvené športové sedadlá vo výraznom modrom vyhotovení sú mimoriadne nízko, čo súvisí aj s veľmi nízkou výškou superšportu – len 1 142 milimetrov.
6,5-litrový motor V12 má výkon 618 kW/840 koní a 697 Nm. SP3 Daytona je tak najvýkonnejším sériovo vyrábaným Ferrari s konvenčným motorom v histórii. Výkonnejšie modely značky sú už len doplnené rôznou formou elektrifikácie. Zadné kolesá poháňa 7-stupňová dvojspojková prevodovka.
Z pokoja na 100 km/h zrýchli za 2,85 sekundy, maximálnu rýchlosť má 340 km/h. Disponuje aj samosvorným diferenciálom. Ferrari toto auto predáva za 2 milióny eur bez dane. V pláne je vyrobiť „až“ 599 kusov, všetky exempláre sú už však v tomto momente predané. 499 z nich poputuje majiteľom predošlých modelov SP1 a SP2, zatiaľ čo zvyšnú stovku si už stihli rozobrať stáli zákazníci ešte pred premiérou.