Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. novembra 2021, 19:30
Čas čítania 1:18
Martin Mičuda

Nové Ferrari za 2 milióny eur má najvýkonnejší motor v histórii značky. Všetkých 599 kusov už vypredali

Nové Ferrari za 2 milióny eur má najvýkonnejší motor v histórii značky. Všetkých 599 kusov už vypredali
Zdroj: Ferrari
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Novinka z Maranella sa pýši hneď niekoľkými „naj“.

Renomovaný výrobca superšportových vozidiel práve odhalil svoju novú pýchu, ktorá nesie názov SP3 Daytona. Ide v poradí o 3. model programu Ferrari Icona, v rámci ktorého automobilka odkazuje na svoje preslávené modely zo svojej pretekárskej histórie – 330 P3/P4, 312 P, 512 či 712.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021, 9:30

Teraz však ide o úplne nový model, ktorý ani po detailnejšom skúmaní nenaznačuje, že vychádza z iného, „klasického“ Ferrari. Nové SP3 má viacero retro prvkov s účelom poukázať na to, ako kedysi navrhovali superšporty. Príkladom je špecifické rebrovanie v zadnej časti, kde sú nenápadne integrované úzke koncové svetlá, ktoré vo vypnutom stave nevidieť. Vpredu sú LED svetlomety, ktoré prekrýva pohyblivý prvok – ten sa zasúva do karosérie, čím Ferrari odkazuje na niekdajšie výklopné svetlomety. 

Ferrari, SP3 Daytona,
Zdroj: Ferrari


Taliani o SP3-ke hovoria ako o vôbec najaerodynamickejšom sériovom Ferrari v histórii. SP3 Daytona však nemá žiadny výsuvný predný splitter, bočné klapky alebo zadné krídlo. Auto s hmotnosťou len 1 485 kilogramov stojí na 20, respektíve vzadu na 21” kolesách obutých do Pirelli P Zero Corsa.

Odporúčané
Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S 28. septembra 2021, 14:30

Rovnako ako podvozkové komponenty či časti karosérie, aj kokpit do nemalej miery tvoria uhlíkové vlákna. Palubná doska má len jeden displej s digitálnymi budíkmi, ktoré zastupujú aj rolu infotainmentu. Drvivú väčšinu nastavení má vodič priamo na volante. Pevne ukotvené športové sedadlá vo výraznom modrom vyhotovení sú mimoriadne nízko, čo súvisí aj s veľmi nízkou výškou superšportu – len 1 142 milimetrov.

Ferrari, SP3 Daytona,
Zdroj: Ferrari

 6,5-litrový motor V12 má výkon 618 kW/840 koní a 697 Nm. SP3 Daytona je tak najvýkonnejším sériovo vyrábaným Ferrari s konvenčným motorom v histórii. Výkonnejšie modely značky sú už len doplnené rôznou formou elektrifikácie. Zadné kolesá poháňa 7-stupňová dvojspojková prevodovka. 

Z pokoja na 100 km/h zrýchli za 2,85 sekundy, maximálnu rýchlosť má 340 km/h. Disponuje aj samosvorným diferenciálom. Ferrari toto auto predáva za 2 milióny eur bez dane. V pláne je vyrobiť „až“ 599 kusov, všetky exempláre sú už však v tomto momente predané. 499 z nich poputuje majiteľom predošlých modelov SP1 a SP2, zatiaľ čo zvyšnú stovku si už stihli rozobrať stáli zákazníci ešte pred premiérou. 

Ferrari, SP3 Daytona,Ferrari, SP3 Daytona,Ferrari, SP3 Daytona,Ferrari, SP3 Daytona,
Zobraziť galériu
(6)
Domov
Zdieľať
Diskusia