Video sa v priebehu pár dní stalo virálnym a výrazne zvýšilo predaje hry niekoľko mesiacov po vydaní.
Dobrá grafika je jedným z najdôležitejších prvkov úspešnej hry. Ak vyjde nová AAA hra s ohromujúcou grafikou, úspech je takmer zaručený.
Vo svete hier z oblasti motošportu udávajú trendy najmä tie najpredávanejšie tituly, medzi ktoré môžeme zaradiť série ako F1, MotoGP alebo rely sériu DiRT. Všetky z nich sú zvyčajne graficky spracované na tej najvyššej úrovni a každým novým vydaným dielom už zlepšujú len detaily, ktoré príležitostný hráč nemusí vôbec postrehnúť. Teraz však všetky spomenuté top tituly zatienila pomerne neznáma hra Ride 4.
Ride je séria motocyklových pretekov od štúdia Milestone a nejde o žiadneho neznámeho vydavateľa. Toto štúdio má na konte okrem iného aj spomínanú sériu MotoGP alebo novinku Hot Wheels Unleashed, ktorá sa aktuálne nachádza na platforme Steam na 5. priečke v rebríčku New and Trending.
Prečo však vznikol rozruch okolo Ride 4 až teraz, keď hra vyšla už minulý rok v októbri a aktualizácia pre PS5 a Xbox Series X bola v januári 2021? Za všetko môže video na Youtube kanáli Joy of Gaming z 19. septembra. Odvtedy sa z neho stal virál a len na Youtube nazbieralo vyše 4 milióny videní. Niet sa čomu diviť. Hra vyzerá na videu takmer ako realita. Zníž si rozlíšenie na 480p a posúď sám.
Ide o záznam vytvorený z replaya. Výkonný producent Milestone Michele Caletti pre Gamesradar povedal, že na pocite reality má dôležitý podiel mód kamery, z ktorej je video nahraté. Ide o pohľad z prilby jazdca. Je nestabilná a zachytáva realistické trasenie pohľadu, a zatiaľ čo pri aktívnom hraní hry tento pohľad nie je ideálny, záznamu dodáva väčší pocit reality.
„Pridajte svetlo s tým krásnym upršaným počasím, pridajte realistické prostredie a je to. Odstráňte však jednu z týchto ingrediencií a nebude to fungovať,“ povedal Caletti na margo toho, prečo video vyzerá tak reálne. Video sa po zverejnení začalo šíriť po sociálnych sieťach, kde reuploadmi stratilo časť kvality, čo paradoxne ešte umocnilo tento efekt. Pri pozeraní videa s kvalitou 480p alebo nižšou a nevedomosti, že ide o hru, sa skutočne môže zdať, že ide o bežné motorkárske video natočené GoPro kamerou umiestnenou na prilbe jazdca.
Úspech tohto videa, ktoré spravilo hre asi najlepšiu možnú reklamu, sa odrazil aj na jej predaji. Michele Caletti potvrdil, že od jej vydania predaje hry výrazne narástli.