Čas čítania 2:30

RECENZIA: 5. séria Ricka a Mortyho

RECENZIA: 5. séria Ricka a Mortyho
Zdroj: Adult Swim
FILMY A SERIÁLY RICK AND MORTY

5. séria Ricka a Mortyho je konečne za nami. Je lepšia ako tá posledná?

Tretej sérii Ricka a Mortyho sme v recenzii dali 9,5 bodu z 10. Po dlhom čakaní dorazila 4. séria a tá nás už sklamala. Tvorcovia sa vyhýbali Evil Mortymu a hlavnému príbehu okolo Rickovej minulosti či dimenzii, z ktorej pochádza.

Štvrtá séria mala viacero chýb, z ktorých časť sa 5. sérii podarilo napraviť. Páčila sa nám o čosi viac, no stále to nie je ono. Dá sa povedať, že tvorcom už dávno došla šťava a nedokážu nás prekvapiť a rozosmiať tak ako kedysi.

Čo má Shang-Chi spoločné s Iron Manom, ako sa do filmu dostal veľký Hulkov záporák a čo znamenali potitulkové scény s Avengermi? Čo má Shang-Chi spoločné s Iron Manom, ako sa do filmu dostal veľký Hulkov záporák a čo znamenali potitulkové scény s Avengermi? 5. septembra 2021, 12:30

Nová séria poteší fanúšikov, ktorí chceli, aby sa príbeh konečne posunul a zodpovedal niektoré kľúčové otázky. Zistili sme tak viac o pôvodnej Beth z originálnej Rickovej dimenzie, o tom, prečo je tento Rick najlepší z celej galaxie, a získali sme pohľad na jeho minulosť s Birdpersonom. Tvorcovia seriálu neradi píšu epizódy zameriavajúce sa na hlavný dej a majú na to aj dobrý dôvod. Nebavia ich totiž fanúšikovské teórie.

Tvorca Dan Harmon povedal, že neexistuje spôsob, akým by divákov prekvapili. Keď seriál sledujú milióny ľudí, ktorí nad dejom rozmýšľajú a rozoberajú ho online, zakaždým niekto trafí, kam s príbehom smerujú, a to ich odrádza od toho, aby ho nakoniec posunuli práve tým smerom. Scenárista Mike McMahan zase povedal, že v tom momente radšej prepíšu príbeh, len aby si fanúšikovia nemohli povedať, že odhalili ich plán. Aj to je dôvod, prečo je oveľa viac epizód, ktoré ukazujú menej dôležité dobrodružstvá.

Myslíme si však, že príbehové epizódy sú minimálne v posledných dvoch sériách Ricka a Mortyho najlepšie. V niektorých dokonca dokážu byť nesmierne emotívne. Je ťažké súcitiť a sympatizovať s Rickom, ktorý je proste zlý a manipulatívny človek, no tvorcovia to celkom poľahky dokázali v epizóde, v ktorej sme sledovali, ako sa Rick zoznámil s Birdpersonom, a ukázali nám, čo spolu zažili.

Rick & Morty
Zdroj: Adult Swim

Práve takéto epizódy dokážu najviac vyťažiť z toho, že ostatné jednorazovky pekne budujú charaktery postáv a vzťahy medzi nimi. Zameriavajú sa na krátke príbehy vytvorené a uzatvorené v rámci jednej epizódy. Musíme sa priznať, že sme zabudli už aj na niektoré z 5. série. Určite však tak skoro nezabudneme na posledné tri diely, ktoré sa hlbšie ponorili do príbehu.

RECENZIA: 7. séria Ricka a Mortyho vrátila seriál na vrchol. Je v nej však aj najhoršia epizóda celého seriálu RECENZIA: 7. séria Ricka a Mortyho vrátila seriál na vrchol. Je v nej však aj najhoršia epizóda celého seriálu 21. decembra 2023, 10:00

Avšak ani jednorazové epizódy nie sú automaticky zlé. Napríklad prvé dva diely 5. série mali oddelené príbehy a fungovali skvelo. Pracovali s originálnym konceptom, boli vtipné, nápadité a mali skvelý vizuál spojený s úžasnou prácou dabérov. Potom však prišli časti ako obrovské vajíčko, spermie či časť v štýle Voltron a seriál sa prehupol k priemeru. Našťastie, tých slabších epizód bolo v tejto sérii menej.

0/10