Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
20. mája 2021 o 10:29
Čas čítania 1:02
Martin Mičuda

Opel oživil jeden zo svojich najslávnejších modelov. Manta GSe je retro elektromobil s manuálom

Opel oživil jeden zo svojich najslávnejších modelov. Manta GSe je retro elektromobil s manuálom
Zdroj: Opel
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Pôvodný tvar obohatený o modernú techniku a digitálne technológie.

Manta dodnes patrí k jedným z vôbec najpopulárnejších a najslávnejších modelov nemeckej značky Opel. Automobilka z Rüsselsheimu teraz predstavila akýsi Elektromod, teda elektrický Restmod – v tomto prípade pôvodný model zo 70. rokov s novou technikou. Aj samotný názov Manta GSe hovorí, že ide o elektromobil.

Retro model zostáva verný svojej pôvodnej charakteristickej podobe, doplnili ho však o modernú LED svetelnú techniku (Opel Vizor s grafikou súčasných modelov) či efektné 17" disky kolies od firmy Ronal. Karoséria dostala výrazne žlté lakovanie, ktorému kontrastuje čierna maska, kapota a zadný prvok okolo okrúhlych svetiel. Z karosérie, naopak, zmizli niekdajšie chrómové prvky (nárazníky).

Opel, Manta GSe, ElektroMod
Zdroj: Opel

Vnútro kompletne zmenili. Palubná doska má teraz najmodernejšie technológie, akými momentálne Opel disponuje. Pred posádkou sa tak nachádza tzv. Pure Panel, teda dvojica širokouhlých obrazoviek, s akými prišla nová Mokka – 12,3" prístrojový štít a 10" displej infotainmentu. Kontrastom k displejom je pôvodný a veľmi jednoduchý 3-ramenný volant. Výkonná audiosústava pochádza z dielne spoločnosti Marshall, zatiaľ čo športové sedadlá so žltým pásom uprostred pôvodne vyvinuli pre malý model Adam S. 

Odporúčané
Prvý vlastný model značky Cupra sa nám dostal pod kožu. Ako jazdí 310-koňový Formentor? Prvý vlastný model značky Cupra sa nám dostal pod kožu. Ako jazdí 310-koňový Formentor? 23. apríla 2021 o 15:31

Základom je pôvodná architektúra z roku 1970, pod originálnou karosériou sa však nenachádza niekdajší 105-koňový konvenčný agregát, ale elektromotor. Ten má výkon 108 kW/147 koní a 255 Nm. Zaujímavosťou je, že aj keď sa samotný pohonný agregát nachádza vpredu, Manta GSe ostáva verná predchodcovi a poháňa zadné kolesá. O prenos sily sa dokonca nestará žiadna (jednostupňová) automatická prevodovka, ale 4-stupňový manuál.

Zdrojom energie sú akumulátory s kapacitou 31 kWh, automobilka teda uvádza dojazd na úrovni približne 200 kilometrov. Elektrické ústrojenstvo hlási základ v elektrických modeloch Corsa-e a Mokka-e. Palubná nabíjačka podporuje 9 kW nabíjanie, takže dobitie batérie zaberie necelé štyri hodiny. Mantu GSe vyrobili len v jednom kuse a do sériovej výroby nepôjde. 

Opel, Manta GSe, ElektroModOpel, Manta GSe, ElektroModOpel, Manta GSe, ElektroModOpel, Manta GSe, ElektroMod
Zobraziť galériu
(16)
Domov
Zdieľať
Diskusia