Modernizácia sa preukázala len v detailoch.
Pre rok 2020 si Audi pripravilo facelift svojho najmenšieho SUV modelu, ktorým je crossover Q2. Žiadne veľké zmeny však nečakaj, práve naopak, dalo by sa povedať, že na prvý pohľad novinku ani nerozoznáš od predchodcu.
Optické zmeny sú len v detailoch – plochy pod svetlometmi výraznejšie vystupujú do popredia, osemuholníková maska chladiča Singleframe je trocha nižšia, vďaka čomu predná časť karosérie pôsobí širšie.
Pri líniách výbavy Advanced a S line sú medzi maskou chladiča a kapotou motora úzke štrbiny, ktoré pripomínajú Audi Sport quattro, ikonu značky. Aj väčšie naznačené otvory na vstup vzduchu v nárazníku pôsobia ešte expresívnejšie, predovšetkým pri dizajnovom komplete S line. Do oka však padne najmä vynovená grafika svetlometov, ktoré sú odteraz štandardne s technológiou Full-LED. Za príplatok nemôžu chýbať adaptívne svetlá Matrix-LED.
Paleta lakov malého SUV obsahuje 5 nových farieb – Apple Green, Manhattan Gray, Navarra Blue, Arrow Gray a Turbo Blue. Obklady na zadných stĺpikoch karosérie sú buď vo farbe karosérie alebo podľa línie vybavenia v čiernej, sivej alebo striebornej farbe. Plastové diely na spodnej časti karosérie sú na výber v troch farbách – základná línia ich má čierne zvrásnené, línia Advanced lakované vo farbe Manhattan Gray a S line vo farbe karosérie.
Novinkou v programe je mikrovlákno Dinamica, ktoré nahrádza Alcantaru na poťahoch sedadiel. K prvkom vybavenia na želanie v Q2 patria športové sedadlá s výraznejšie kontúrovanými bočnými opornými plochami, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, dvojzónová automatická klimatizácia a nezávislé kúrenie. Batožinový priestor má naďalej nezmenený základný objem 405 litrov.
Zaujímavosťou je, že na rozdiel od novej A3-ky, Q2-ka si v základe naďalej ponecháva analógové budíky. Za príplatok sa pred vodičom môže ocitnúť 12,3" displej budíkov Audi Virtual Cockpit, zatiaľ čo v strede sa nachádza 8,3" displej infotainmentu MMI. Navigačný systém sa naďalej ovláda pomocou otočného ovládača MMI touch na konzole stredového tunelu alebo hlasového ovládania prirodzenou rečou.
Audi pritom uvádza, že voliteľný systém priestorového ozvučenia Bang & Olufsen so 14 reproduktormi a výkonom 705 W je unikátnym prvkom v segmente kompaktných SUV.
Pod kapotou budú naďalej tri benzínove motory TFSI a dve naftové TDI-čka. Asi už nikoho neprekvapí, že ide menovite o jednotky 1.0 TFSI, 1.5 TFSI a 2.0 TDI v dvoch výkonnostných verziách. Pozorné oko si však všimlo, že z ponuky vypadol agregát 1.4 TFSI, ktorý bol nahradený práve novým 1,5-litrovým štvorvalcom vo verzi 35 TFSI. Jeho výkon je 110 kW / 150 koní a 250 Nm, spárovaný môže byť so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým S tronicom.
Pre niektoré motory je k dispozícii systém pohonu všetkých kolies quattro. Jeho hydraulicky ovládaná multilamelová spojka novej generácie prenáša časť alebo v prípade potreby aj celý krútiaci moment motora na zadné kolesá. Všetky agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6 AP, naftové jednotky využívajú pritom dva katalyzátory – jeden je umiestnený vo výfukovom potrubí bezprostredne za motorom, druhý vo výfukovom potrubí v podlahe vozidla.
Na záver cena – modernizované Audi Q2 v Nemecku štartuje na čiastke od približne 25-tisíc €, verzia s motorom 1.5 TFSI a výkonom 150 koní bude stáť od 27-tisíc €.