Síce porušila pravidlá Instagramu hneď niekoľkokrát, príspevok je stále dostupný na jej profile.
Fenomém s pomenovaním influenceri je v dnešnej dobe veľmi polarizujúca téma, pričom väčšina sa asi zhodne na tom, že ide jednoducho o výsledok intenzívneho rozmachu sociálnych sietí. Influencer nemusí byť nutne len človek, ktorý dokáže to, na čo by si iní netrúfli, aj keď, väčšina z nich sa v skutočnosti živí svojím talentom alebo schopnosťami.
Nájdu sa však aj takí ako Kim Kardashian, ktorá je slávna vďaka svojmu životnému partnerovi v kombinácii s vlastnou kontroverziou a „odvahou“ zúčastniť sa reality show. Ako už asi tušíš, influenceri sa dokážu uživiť veľmi jednoducho aj spoluprácami s komerčnými značkami, ktorým poskytujú priestor na svojich sociálnych sieťach.
Aj keď vzorec na výpočet sumy za jeden príspevok neexistuje a úplne neplatí ani priama úmera počtu followerov a hodnoty príspevkov, v prípade najpopulárnejších osobností na svete sa bavíme o desiatkách až stovkách tisíc dolárov za jednu fotku s označením.
Práve Kim so svojimi 133 miliónmi odberateľov teraz pravdepodobne zaznamenala rekord v zarobenej sume za jeden príspevok, s veľkou pravdepodobnosťou však porušila viac ako jedno komunitné pravidlo. Na svojom profile o tom informoval známy marketingový guru a certifikovaný expert na facebookovú reklamu David Lörincz.
Táto aktuálna súťaž Kim Kardashian totiž nie je len tak obyčajná. Podmienkou pre zapojenie sa je, že musíš sledovať všetkých 70 účtov, ktoré sleduje profil @LuxLifestyleGoals_. Ten bol síce medzičasom pre porušovanie pravidiel zmazaný, príspevok samotnej Kim ostal v pôvodnom znení.
David Lörincz vo svojom komentári zároveň píše, že pred časom známy expert na FB reklamu Tim Burd vo svojej skupine Ad Buyers ponúkal práve tento typ služby a aj keď nespomenul, že súťaž sa bude konať na profile Kim Kardashian, garantoval 200-tisíc followerov za cenu 50 tisíc dolárov.
Matematika je to teda jednoduchá, keď sa 70 inzerentov zložilo po 50-tisíc, dohromady si Kim prilepšila o 3,5 milióna. Predpokladáme, že nejaká provízia sa ušla aj sprostredkovateľovi, no aj napriek tomu sa nevie o drahšej jednorazovej reklame na Instagrame. Podľa CNBC aj samotná Kylie Jenner zarába za jeden post „len“ 1 milión.