Koenigsegg vskutku nečakane odsúva Buggati na druhú koľaj aj v prípade maximálnej rýchlosti.
Pred pár týždňami sa v kruhoch najväčšej automobilovej smotánky dramaticky zatriasla zem, nakoľko švédsky Koenigsegg so starším modelom Agera RS prekonal v akcelerácii z 0-400-0 km/h novučičkú pýchu Bugatti, model Chiron. V uplynulých hodinách sa ale, opäť veľmi nečakane a zároveň prekvapivo, dozvedáme, že Bugatti prichádza aj o ten najznámejší a najcennejší rekord, a teda rekord v maximálnej rýchlosti. Pierre Henri Raphanel dosiahol už v roku 2010 s 1200-koňovým modelom Veyron Super Sport maximálnu (priemernú) rýchlosť 431,072 km/h. Veci sa však zmenili...
V USA, presnejšie v štáte Nevada, sa totiž nedávno uskutočnil na uzavretej diaľnici pokus o rekord v maximálnej rýchlosti, no a ako už tušíte, pre Koenigsegg skončil úspechom. 32-ročný firemný jazdec Niklas Lilja absolvoval s modelom Agera RS meranie, kedy dosiahol maximálnu rýchlosť 444,6 km/h, čo je v zmysle pravidiel priemer dosiahnutých maximálnych rýchlostí v oboch smeroch - 457,9 km/h s vetrom a 436,4 km/h proti vetru. Dodať treba, že daný Koenigsegg bol v sériovom stave bez dodatočných úprav. Agera RS s 5-litrovým osemválcom a výkonom 1360 koní sa tak stáva oficiálne najrýchlejším sériovým automobilom na svete, nakoľko poráža niekoľko rokov starý rekord modelu Veyron Super Sport.