Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
4. marca 2017 o 10:59
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Toto je brutálny Nissan Patrol s motorom z GT-R, ktorý porazil Richarda Hammonda v 918-ke

TECH PORSCHE THE GRAND TOUR
Uložiť Uložené

Nenápadne vyzerajúci Nissan pozametal 918-ku v sklonku niekoľkých sekúnd.

Pokiaľ patríte do skupiny automobilových fanúšikov, ktorí poctivo sledovali úvodnú sériu programu The Grand Tour, určite vám neunikol zaujímavý súboj v šprinte v jednej z posledných scén. Richard Hammond sa totiž postavil s hyperšportom Porsche 918 Spyder bok po boku Veyronu, aby tak ukázal technologickú vyspelosť a rýchlostné parametre súčasného držiteľa rekordu na Severnej slučke. Krátko na to ho na šprint vyzval vcelku nenápadný Nissan Patrol staršej generácie. Ten je síce vo svojej triede jednou z najväčších legiend, aj keď v súčasnosti už ide skôr o luxusné SUV než off-road, to čo sa ale udialo v sklonku sekúnd po štarte, nik nečakal. Ani Hammond. Teda, popravede on asi dopredu vedel, čo je vo veci a vlastne asi aj diváci čo-to tušili. Nenápadne vyzerajúci Patrol zďaleka až tak obyčajný nebol, preto si s 918-kou na šprinte poradil len sa tak zaprášilo.

Ako sme sa napokon dozvedeli, pochopiteľne pod jeho kapotou nebolo všetko v sériovom stave, práve naopak. Patrol v menšej verzii, teda s krátkym rázvorom totiž prešiel kompletnou úpravou, pričom tie najhlavnejšie veci sa odohrali práve za prednou maskou. Motorový priestor vypĺňa 3,8-litrový preplňovaný šesťvalec z Nissanu GT-R, ani jeho vloženie do tejto karosérie nebolo posledným slovom. Na internete sa odstupom času dozvedáme, že technici z Racing Development prevŕtali túto jednotku na objem 4,1 litra, pričom výsledný výkon predstavuje až 1900 koní. Okrem úpravy samotného agregáta VR38DETT dostal Patrol príslušne upravenú prevodovku, ktorá posiela silu na všetky štyri kolesá, zároveň pribudli nové nápravy, karbón-keramické brzdy či ochranný rám. Navyše, dokonca aj interiér prebral z japonskej Godzilli niektoré detaily a prvky, čo vidieť už na prvý pohľad vďaka prepracovanej palubnej doske. Arabský majiteľ si tak dal postaviť bezkonkurenčný sleeper, aj keď účinkovanie v TGT-čku jeho plány možno trochu škrtlo. Tak či onak, teraz už tento Nissan asi nebude nik provokovať. 

Domov
Zdieľať
Diskusia