Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
28. októbra 2016 o 15:45
Čas čítania 0:00
Tibor P.

Nový konflikt na slovenskej reklamnej scéne? Dva konkurenčné obchodné reťazce si zo seba vzájomne uťahujú v reklamných spotoch

ZAUJÍMAVOSTI KAUFLAND
Uložiť Uložené

Za všetkým hľadaj sushi.

Všetko to začalo cca pred dvomi týždňami, keď obchodný reťazec Kaufland zverejnil reklamný videospot, v ktorom vystupuje skupina ľudí na domácej párty, na ktorej hostiteľ servíruje vlastnoručne pripravené sushi. Situácia naberie zaujímavú dynamiku v momente, keď si jeden z hostí všimne, že dostal naservírovaný párok. Na tento fakt reaguje domáci poznámkou: "ázijský týždeň skončil, teraz majú český", čím narážal na v tom čase skončenú akciu Ázijský týždeň v inom obchodom reťazci - Lidl, ktorý je tematicky ladenými týždennými akciami dobre známy a neraz sa pre to stal aj terčom posmechu (spomeňte si, napríklad, na drogy schované v zásielke banánov z Kolumbie spred roka a pol). V závere celej reklamy je vyzdvihnutá celoročná ponuka širokého sortimentu Kauflandu.

Reakcia Lidlu na seba nenechala dlho čakať. V stredu zverejnili leták so sloganom: "Iba naše párky ulahodia aj ako sushi, k pečivu, prívarkom, vajíčkam či do polievok." Na prvý pohľad sa môže zdať, že sa rodí konflikt, ktorý vo svete slovenského marketingu môže byť jedným z najväčších. Avšak, pravdepodobne ide len o veľmi dobre premyslený marketingový ťah. Obe obchodné siete - ako Kaufland, tak aj Lidl, sú nemecké spoločnosti patriace pod spoločnú skupinu Schwartz, pomenovanú po svojom zakladateľovi Dieterovi Schwartovi, patriacu medzi jednu z najväčších európskych maloobchodných sietí. To, kde je pravda, sa možno dozvieme už čoskoro. Každopádne, reklamy boli veľmi trefné a určite sa o oboch spoločnostiach bude hovoriť aj v nasledujúcich dňoch. Uvidíme, ako to celé nakoniec dopadne.  

Domov
Zdieľať
Diskusia