Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
23. septembra 2016, 10:31
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Ferrari opäť podľahlo downsizingu, nástupca FF-ka prišiel o pohon 4x4 a 6,3-litrový dvanásťvalec

TECH
Uložiť Uložené

Štvormiestne Ferrari GTC4Lusso je možné po novom objednať v dvoch citeľne odlišných verziách.

Ferrari skutočne nečakane prináša na trh novú verziu svojho najkontroverznejšieho modelu. Faceliftované FF-ko, teda model GTC4Lusso sa dočkal pozoruhodného downsizingu, ktorý s dodatkom T prišiel nielen o špecifický pohon všetkých štyroch kolies, ale aj dvanásťvalcový motor a s ním spojený výkon. Z Maranella však neprichádza nová verzia, ktorá nahradí tú predošlú, veľko-objemovú, ale vyhotovenie, ktoré sa zaradí do ponuky a zákazník tak bude mať možnosť voľby medzi dvoma verziami. Novinka pod názvom GTC4Lusso T bude predstavovať akýsi nový "entry-level" model štvormiestneho Ferrari, ktorého motorové útroby bude vypĺňať V8-čka s dvojicou turbodúchadiel. Aby sme boli presnejší, ide o 3,9-litrový agregát, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou pochádza v základnej forme z modelu 488 GTB.

V prípade nového GTC4Lusso T však poskytuje výkon 610 koní pri 7600 ot./min a zároveň disponuje krútiacim momentom 760 N.m. Osemvalcová verzia váži len 1740 kilogramov, pričom výkon putuje len na zadnú nápravu, čím sa z tohto vyhotovenia stáva po jazdeckej stránke úplne odlišný automobil. Ten je o 0,1 sekundy pomalší (3,5 s) v akcelerácii na stovku než 690-koňové GTC4 Lusso s V12-kou, zatiaľ čo i maximálna rýchlosť sa znížila z 335 km/h na 320 km/h. Vzhľadom na výmenu motorizácie a samotného pohonu údajne došlo k citeľnej zmene nastavenia vozidla, čoho výsledkom sú, okrem iného, aj inak nastavené zadné natáčacie kolesá. Zaujímavosťou je, že novú T-čkovú verziu navonok prakticky nijak neodlíšime od väčšej a silnejšej motorizácie, keďže ako v interiéri ani v exteriéri nedošlo prakticky k žiadnym zmenám, okrem dodatočného písmena na plaketách. Slabší, pomalší, no zároveň ľahší variant Ferrari GTC4Lusso T uvidíme na autosalóne v Paríži, kde mimochodom oficiálnou cestou spoznáme aj otvorené LaFerrari.

Ferrari opäť podľahlo downsizingu, nástupca FF-ka prišiel o pohon 4x4 a 6,3-litrový dvanásťvalec
Zdroj: media.ferrari.com
Ferrari opäť podľahlo downsizingu, nástupca FF-ka prišiel o pohon 4x4 a 6,3-litrový dvanásťvalec
Zdroj: media.ferrari.com
Ferrari opäť podľahlo downsizingu, nástupca FF-ka prišiel o pohon 4x4 a 6,3-litrový dvanásťvalec
Zdroj: media.ferrari.com
Ferrari opäť podľahlo downsizingu, nástupca FF-ka prišiel o pohon 4x4 a 6,3-litrový dvanásťvalec
Zdroj: media.ferrari.com
Domov
Zdieľať
Diskusia