Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
TASR
12. marca 2023 o 11:26
Čas čítania 1:01

Dve tretiny Slovákov hodnotia svoju finančnú situáciu ako horšiu než pred rokom. Na týchto položkách plánujú šetriť najviac

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Podľa prieskumu plánuje najväčšia časť obyvateľov (51 %) v najbližších troch mesiacoch šetriť na luxusných produktoch a službách.

Vysoké ceny a aktuálna ťažšia ekonomická situácia vrátane rastúcich úrokov hypoték a cien bývania Slovákov výrazne zasiahli. Takmer dve tretiny (63 %) hodnotia svoju finančnú situáciu ako horšiu než pred rokom. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre OVB Allfinanz Slovensko zrealizovala agentúra 2muse na vzorke 500 respondentov v decembri minulého roka.


Ľudia na sťaženú situáciu reagujú snahou šetriť. Podľa prieskumu plánuje najväčšia časť obyvateľov (51 %) v najbližších troch mesiacoch šetriť na luxusných produktoch a službách. Celkovo 44 % obyvateľov chce menej míňať na voľnočasové aktivity a 39 % považuje za potrebné šetriť na tovaroch a službách každodennej spotreby.

Na finančných službách nešetria

Len každý tretí oslovený rozmýšľa nad skresaním finančných služieb a produktov. Naopak, 55 % ľudí výdavky na finančné produkty nechce meniť a 7 % ich bude zvyšovať.

„Je pozitívnym zistením, že na finančných produktoch plánuje šetriť len necelá tretina obyvateľov a viac ako polovica výdavky na finančné služby neplánuje meniť vôbec. Mnohí Slováci si počas pandémie uvedomili, že kvalitné poistenie je nevyhnutnosť, a v praxi stále vidíme zvýšený dopyt po rizikovom životnom poistení. Zároveň si ľudia výrazne viac uvedomujú, že potrebujú kvalitne nastavený finančný plán s pravidelným investovaním,“ zhodnotil finančný analytik OVB Marián Búlik.


Prieskum podľa neho potvrdil, že ľudia majú pri šetrení správne nastavené priority. Luxusný tovar a služby sú v časoch šetrenia položkou, ktorú je potrebné obmedziť ako prvú.

19. novembra 2024 o 15:50 Čas čítania 1:59 Odborník o aktuálnom dianí na Ukrajine: Vojna je bližšie ako kedykoľvek predtým. Veľa priestoru pre optimizmus tu nie je Odborník o aktuálnom dianí na Ukrajine: Vojna je bližšie ako kedykoľvek predtým. Veľa priestoru pre optimizmus tu nie je

„To však neznamená, že ľudia majú rezignovať na kvalitu. Dôležité je neplatiť zbytočne za značku, ale sústrediť sa napríklad pri potravinách na zloženie,“ zdôraznil Búlik. Účinným spôsobom zníženia výdavkov je napríklad využívanie sezónnych výpredajov a privátnych značiek s podobnou kvalitou.

Domov
Zdieľať
Diskusia