Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
Radka Klučárová TASR
20. februára 2023 o 15:53
Čas čítania 1:29

Dôležitú dopravnú tepnu cez Slovensko výrazne obmedzia. Denne prejde touto cestou 30-tisíc áut

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Na frekventovanom dopravnom úseku pod Strečnom je v jednom pruhu obmedzená doprava. Rekonštrukcia môže trvať niekoľko mesiacov.

Dopravu pod Strečnom obmedzili v jednom jazdnom pruhu. Dôvodom je zhoršovanie stavu oporného a stabilizačného múru. Na úseku hrozí zosuv vozovky, prípadne rozpad podložia, ktoré je súčasťou oporného múru.


V najbližších dňoch sa budú cestári zaoberať zmenou organizácie dopravy. „Už teraz sa pripravujeme na reorganizáciu dopravného značenia v danom úseku, aby sme sa vyhli kolónam, výlukám a kolíznym situáciám. Ideme to konzultovať s Výskumným ústavom dopravným v Žiline, aby našiel varianty na presmerovanie dopravy za pomoci vodorovného a premenlivého dopravného značenia,“ povedal riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest Slovenskej správy ciest v Žiline Ivan Brečka.

Strečno, obmedzená doprava
Zdroj: TASR - Erika Ďurčová


Zmluvu na dodanie projektovej dokumentácie, z ktorej vyjde technické riešenie sanácie svahu a oporného múru, podľa neho podpísali 26. januára. „Projekt by mal byť dodaný v mesiacoch apríl až máj. Po konzultácii s odborníkmi sú dva varianty – injektovanie svahu pilotmi alebo kotvami. To už nechávame na projektanta. Od toho sa odvíja aj predbežná cena diela a čas realizácie. Pri veľmi rýchlom riešení by mohol byť dodávateľ známy v letných mesiacoch. Pri komplikovanejšom variante by sme pristupovali k podpisu zmluvy možno pred zimou alebo v zimných mesiacoch,“ doplnil Brečka.

Na problematickom úseku prejde denne 30-tisíc vozidiel 

Generálny riaditeľ VÚD Žilina Ľubomír Palčák upozornil, že na danom úseku cesty I/18 je dnes intenzita dopravy viac ako 30-tisíc vozidiel a podiel ťažkej kamiónovej dopravy je zhruba 30 percent. „Aj v minulosti sa hľadali riešenia na rekonštrukciu úseku a zmenu dopravy, aby tam bolo menšie zaťaženie. Vždy sa to odbíjalo tým, že v roku 2023 budeme mať hotový Tunel Višňové na diaľnici D1 a až potom sa urobia väčšie opatrenia a opravy. Dnes vidíme, že rok 2023 je nereálny a rok 2024 takisto. Sú tu nejaké sľuby na rok 2025, ale pri stave súťaží na technológie a ostatné veci súvisiace s tunelom to nevidím reálne,“ skonštatoval.


Dôraz by sa mal podľa neho klásť na bezpečnosť a prejazdnosť tohto úseku. „Alternatíva náhradných trás je veľmi zlá. Tranzit východ – západ je skôr po R1 a cez Terchovú. Ale to sú desiatky kilometrov, čo nerieši situáciu. Je na správcovi komunikácie, aby s projektantom urýchlene našiel riešenie tohto kritického úseku. Bojím sa však, že ak sa tu znova začnú problémy z pohľadu vysúťaženia, môže sa pokojne stať, že aj rok budeme mať takto kritický úsek,“ uzavrel Palčák.

Domov
Zdieľať
Diskusia