Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
TASR
26. januára 2023, 21:54
Čas čítania 1:04

Točíš videá na Tiktok či Instagram? Úrady vysvetľujú, kedy sa po novom musíš nahlásiť, ak zdieľaš svoj obsah na internete

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Kanál musí spĺňať kritériá audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie.

Bežní používatelia sociálnych sietí a platforiem nemajú voči Rade pre mediálne služby oznamovaciu povinnosť. Štátny úrad takto reaguje na zmätok, ktorý na internete spôsobila nová regulácia platná od začiatku roka.

Spustenie video kanálu na platforme na zdieľanie videí musia hlásiť iba fyzické osoby, ktorých kanál spĺňa kritériá audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie (AVMS), vysvetľuje hovorkyňa rady Lucia Michelčíková.

„AVMS sa od iného zverejňovania videí na internete odlišuje najmä tým, že má primárne hospodársku povahu a je určená širokej verejnosti, práve preto podlieha istej regulácii,“ priblížil riaditeľ RpMS Martin Dorociak. Oznamovacia povinnosť nie je podľa neho spojená s úhradou poplatku.

Nejde len o speňaženie obsahu

Rada vysvetlila, že hospodárskou povahou AVMS sa nemyslí len samotná monetizácia kanálu v zmysle podmienok platformy. „Hospodárskou povahou AVMS môže byť napríklad aj to, ak ju jej poskytovateľ vytvorí s úmyslom propagácie svojich platených aktivít či umiestňovať v rámci videí reklamy,“ ozrejmila. Dôležitým je podľa nej okrem iného aj cieľ videí.

10. februára 2024, 17:00 Čas čítania 0:59 GALÉRIA: Kontrafakt ovládol najväčšiu bratislavskú arénu veľkolepou šou, pred takmer 10-tisíc ľuďmi zazneli najväčšie hity GALÉRIA: Kontrafakt ovládol najväčšiu bratislavskú arénu veľkolepou šou, pred takmer 10-tisíc ľuďmi zazneli najväčšie hity

Dorociak rozumie dopytu verejnosti po jednoznačnom usmernení. Skonštatoval, že v súčasnosti ho však nie je možné poskytnúť. „Povinnosti v tejto oblasti sú nové nielen pre osoby, ktoré na platformách zdieľajú videá, ale aj pre regulátora. Špecifickejšie kritériá nad rámec zákonnej definície vyplynú až z aplikačnej praxe,“ doplnil. Pripomenul, že zmeny prinieslo transponovanie smernice o audiovizuálnych mediálnych službách, ktorá platí pre celú Európsku úniu.

Právnické osoby oznamovaciu povinnosť neplnia, ale musia požiadať radu o udelenie autorizácie. Na RpMS sa podľa slov hovorkyne počas týždňa v tejto súvislosti obrátili stovky subjektov. „Mnohí z nich si v súlade s definíciou AVMS splnili svoju oznamovaciu povinnosť, viacerí požiadali o udelenie autorizácie poskytovania, iní radu požiadali len o konzultáciu,“ dodala.

Domov
Zdieľať
Diskusia