Diváci budú mať obmedzený program aj kvalitu obrazu.
Netflix oznámil, že svoju službu s reklamami Basic with Ads spustí už začiatkom novembra v 12 krajinách: v Austrálii, USA, vo Veľkej Británii a následne aj v Kanade, Mexiku, Brazílii, vo Francúzsku, v Nemecku, Taliansku, Japonsku, Južnej Kórei a v Španielsku.
Klasické americké predplatné Netflixu dnes stojí mesačne 9,99 dolára. Verzia s reklamami bude podľa The Guardian stáť 6,99 dolára. Podobná miera zľavy bude uplatnená aj vo zvyšných krajinách.
COO Netflixu Greg Peters spresnil, že predplatitelia lacnejšej služby nebudú mať v katalógu od 5 % do 10 % zo štandardnej ponuky titulov. V rámci predplatného s reklamami nebude možné ani sťahovať obsah a pozerať ho offline. Používatelia budú navyše môcť streamovať Netflix iba na jednej obrazovke naraz a kvalita obrazu bude limitovaná na 720p.
Reklamy na Netflixe budú trvať od 15 do 30 sekúnd a nebudú sa prehrávať len pred filmom či epizódou, ale aj priamo počas nich. Za hodinu streamingu sa zobrazí 4 až 5 minút reklám, ktoré nebude možné preskočiť. Budú však existovať obmedzenia frekvencie, aby sa divákom nezobrazovali tie isté reklamy príliš často.
Netflix finally announced that the new "Basic with Ads" tier will be released on November 3, will cost $6.99 a month, and will max out at 720p for its streaming quality. https://t.co/O91ybEUg0Ypic.twitter.com/w3hmjNJ4GI
— IGN (@IGN) October 13, 2022
Netflix verí, že lacnejšie predplatné priláka nových používateľov. Streamovacia spoločnosť zaznamenala v apríli 2022 prvý štvrťročný pokles predplatiteľov za viac ako desať rokov a trhová hodnota spoločnosti sa za posledný rok prepadla o 65 %. Netflix tvrdí, že „stovky inzerentov na celom svete“ už zakúpili väčšinu nového reklamného priestoru.