Youtube novinku zatiaľ len testuje. Je však možné, že ju v budúcnosti aplikuje pre všetkých používateľov.
Youtube aktuálne na viacerých používateľoch testuje novinku, v rámci ktorej sa pred spustením videa nezobrazujú už len dve, ale až päť reklám, ktoré sa nedajú preskočiť. Podľa portálu Firstpost tým chce platforma dosiahnuť to, aby si ich platenú službu Youtube Premium predplatilo viac ľudí. V rámci nej sa totiž používateľom reklamy nezobrazujú vôbec.
Podľa webu to však môže u mnohých ľudí spôsobiť práve opačný efekt, a to, že budú vo väčšom množstve využívať služby tretích strán na blokovanie reklám ako Adblock. Platforma na streamovanie videí, ktorú prevádzkuje spoločnosť Google a patrí spoločnosti Alphabet, novinku zatiaľ len testuje, no ak sa osvedčí, je veľmi pravdepodobné, že ju aplikuje pre všetkých.
youtube just gave me 5 long unskipable ads pic.twitter.com/FgUUrzZvoB
— The Ricked One (@LoganC01962550) September 8, 2022
Na sociálnych sieťach sa už viacerí používatelia sťažujú na dlhotrvajúce reklamy. Hoci Youtube tvrdí, že reklamy zobrazené v takýchto spotoch budú mať maximálnu dĺžku šesť sekúnd, realita je taká, že ľudia sledujú aj také reklamy, ktoré sú dokonca dlhšie ako desať sekúnd.
Novinka podľa Firstpostu stavia tvorcov obsahu (youtuberov) do neistej pozície, a to predovšetkým tých, ktorých živí primárne reklama od Google Adsense. Zvýšením počtu „nepreskočiteľných“ reklám totiž Youtube môže odviesť potenciálnych divákov od autorov, ktorí sa spoliehajú na reklamy, a v konečnom dôsledku od samotnej platformy.