Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Daniel Mikolášik
15. septembra 2022 o 16:42
Čas čítania 0:50

Na Youtube sa už pred spustením videa bude zobrazovať 5 nepreskočiteľných reklám. Platforma tak chce získať viac predplatiteľov

Kategória:
Tech
Uložiť Uložené

Youtube novinku zatiaľ len testuje. Je však možné, že ju v budúcnosti aplikuje pre všetkých používateľov.

Youtube aktuálne na viacerých používateľoch testuje novinku, v rámci ktorej sa pred spustením videa nezobrazujú už len dve, ale až päť reklám, ktoré sa nedajú preskočiť. Podľa portálu Firstpost tým chce platforma dosiahnuť to, aby si ich platenú službu Youtube Premium predplatilo viac ľudí. V rámci nej sa totiž používateľom reklamy nezobrazujú vôbec.

Podľa webu to však môže u mnohých ľudí spôsobiť práve opačný efekt, a to, že budú vo väčšom množstve využívať služby tretích strán na blokovanie reklám ako Adblock. Platforma na streamovanie videí, ktorú prevádzkuje spoločnosť Google a patrí spoločnosti Alphabet, novinku zatiaľ len testuje, no ak sa osvedčí, je veľmi pravdepodobné, že ju aplikuje pre všetkých. 

Na sociálnych sieťach sa už viacerí používatelia sťažujú na dlhotrvajúce reklamy. Hoci Youtube tvrdí, že reklamy zobrazené v takýchto spotoch budú mať maximálnu dĺžku šesť sekúnd, realita je taká, že ľudia sledujú aj také reklamy, ktoré sú dokonca dlhšie ako desať sekúnd.

19. novembra 2024 o 15:50 Čas čítania 1:59 Odborník o aktuálnom dianí na Ukrajine: Vojna je bližšie ako kedykoľvek predtým. Veľa priestoru pre optimizmus tu nie je Odborník o aktuálnom dianí na Ukrajine: Vojna je bližšie ako kedykoľvek predtým. Veľa priestoru pre optimizmus tu nie je

Novinka podľa Firstpostu stavia tvorcov obsahu (youtuberov) do neistej pozície, a to predovšetkým tých, ktorých živí primárne reklama od Google Adsense. Zvýšením počtu „nepreskočiteľných“ reklám totiž Youtube môže odviesť potenciálnych divákov od autorov, ktorí sa spoliehajú na reklamy, a v konečnom dôsledku od samotnej platformy.

youtube ilustračná foto
Zdroj: Unsplash/Christian Wiediger
Domov
Zdieľať
Diskusia