S Rytmusom sme zhodnotili rok 2020. Pobavili sme sa o hudbe, ale aj zatýkaní politikov a reklamách, kvôli ktorým ho Slováci kritizovali, kým sa on zabával v bazéniku.
Rytmus je aj po troch dekádach v rape nakopnutý robiť stále nové projekty. „Vždy, keď som skúsil niečo pomimo, tak to z väčša nedopadlo podla mojich predstáv, takže som sa vždy vrátil k tomu, čo mi ide najlepšie. Cez to všetko na 2021 máme s mojím tímom plány, ktoré sú mimo hudby. Idem nonstop hladný a nespokojný,“ povedal Refresheru v predvianočnom rozhovore, ktorý sme tentokrát výnimočne robili každý zo svojej domácej bubliny.
Za fotky z natáčaní tohtoročných videoklipov ďakujeme Matúšovi Zeťákovi.
V rozhovore sme sa venovali hodnoteniu roka 2020, ktorý bol obzvlášť špecifický aj podľa samotného člena Kontrafaktu. Venovali sme sa aj téme marketingu v rape, kde má však v rámci slovenského rapu vlastnú disciplínu.
„Milujem reklamy, ktoré luďom úplne vyje*ú poistky a vykrúci im papule. No a samozrejme, kde si zachovám svoj charakter, sleng, humor,“ prezradil Rytmus s tým, že by pokojne v rámci kontroverzie skúsil aj reklamu na vložky alebo prostatu.
„Tento rok pre Slovákov vnímam ako rok plný politických káuz, novinárskych ortielov, obvinení a nepoctivej žurnalistiky, plný nariadení, zmätkov a finančnej krízy,“ hodnotí Rytmus.
- Ako Rytmus hodnotí rok 2020 a ktoré témy podľa neho hýbali Slovenskom
- Ako sa s odstupom rokov pozerá na svoje pôsobenie v rape ako skúsený marketér a ako si vyberá spolupráce
- Do čoho investuje najviac času, peňazí a energie
- Ako sa jeho život postupne mení a prečo pre neho nie je dôležité zamýšľať sa nad tým, či bude môcť rapovať aj ako 55-ročný
- Ako vyzerá nenakopnutý Rytmus a ako dokáže člen Kontrafaktu stále pracovať s novou generáciou, ktorá je mentálne inde, ako tá jeho
Rok 2020 bol pre Slovákov veľmi špecifický, vnímaš to tak aj ty? Musel si zablokovať na Instagrame viac účtov ako po minulé roky? Tento rok pre Slovákov vnímam ako rok plný politických káuz, novinárskych ortielov, obvinení a nepoctivej žurnalistiky, plný nariadení, zmätkov a finančnej krízy. Ja ho hodnotím ako úspešný po všetkých stránkach, akurát sme nemohli cestovať, kam sa nám zachce. Čo sa týka blokovania, tak podla mňa tak isto ako iné roky.
Spomenul si politické kauzy. Orientuješ sa aspoň trochu v tom, čo sa deje, vnímaš, že sú to fakt veľké veci?
Určite si bežný občan všimol, že sa začali zatvárať vplyvní ludia, ktorí boli v minulosti nedotknutelní. Nejak extra tým nežijem, ale musím uznať, že pre bežného Slováka je to nádej na spravodlivosť a väčšia dôvera v súdnictvo.
My sme sa viackrát bavili o tom, že máš s niektorými z tých ľudí fotku, čo je v poriadku, lebo si Rytmus a máš fotky aj s ďalšími ľuďmi, o ktorých nič nevieš. Platí však, že v minulosti kadejakí mafiáni mali záujem o kamarátenie sa s rapermi a tebe sa to nevyhlo. Ako si na toto spomínaš?
Nepovedal by som kamarátenie, lebo behom minúty každý z nás pochopil, že spoločné témy asi nenájdeme. Skôr na úrovni fanúšik vs. interpret. Keby som bol Patrik, tak ma majú v pi*i. Vieš ako to je, každý jeden, kto vojde do sály, kúpi si album je môj fan, ktorému dám prirodzene fotku. A každý jeden fan má nejaký svoj život, alebo minulosť, za ktorú nie som zodpovedný.
Na tom, ako menežuješ svoj Instagram, nie je nič zvláštne, robíme to my, robia to politici aj iné známe osobnosti a komerčné profily, v tvojom prípade však napríklad blokovanie berú ľudia ešte viac osobne. Aspoň taký mám pocit. Snažíš sa to nejako analyzovať?
Terapia, hygiena, čistenie hovien a sračkoidnej energie na mojej záhradke. Sito fejkových kamošov, ktorí potom žobronia cez známych, aby som ich odblokoval, že to tak nemysleli. Som rád, že Instagram dáva túto možnosť.
Tento rok vzbudila obzvlášť veľké vášne reklama na kefku. Ľudí asi najviac znepokojilo, že si na reklamu použil svoju hudbu. Tú mnohí doteraz vnímali ako niečo, čo patrí viac im, než kefke. Zaujíma ťa psychológia toho celého?
Účel reklamy bol, že budem rapovať o tom, ako sú ludia v dnešnej dobe v komentoch zákerní, ako sa dávaju do pozície agresívnych sudcov, ako maju plné ústa nenávisti a chodia si tam často vylievať svoju nudu a nešťastie. Myšlienka Oral B bola „umy si ústa od špiny”, pretože nikdy nie je neskoro na zmenu žiť krajšie. Krásna myšlienka za krásne peniaze.
Milujem takéto robotky, kde to vysypem z rukáva za pár minut a natočím klip za pol hodinku. Dopredu sme psychologicky vedeli, do čoho ideme a čo to spôsobí. Odkaz celého projektu vyšiel ukážkovo na jednotku. Idem von so psíkom, pekný deň.
Predpokladám, že podobných ponúk ti chodí viac. Rozmýšľaš niekedy aj tak, že okej, túto ešte neberem, lebo príde väčšia a lepšia? Aký máš na to kľúč?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Podľa akého kľúča si Rytmus vyberá spolupráce a aké kontroverzné reklamy by pokojne spravil
- Akým spôsobom sa zlepšuje po stránke marketingu
- Ako sa s odstupom času pozerá na rozhodnutie prestať hrávať na malých diskotékach
- Do čoho Rytmus investuje najviac času a peňazí
- Ako bude synovi vysvetľovať, že jeho tatko je najúspešnejším raperom na Slovensku a v Česku'