Supermarket sľubuje, že ročne ušetrí stovky ton.
Supermarket LIDL prisľúbil, že vďaka aktuálne zavádzaným ekologickým opatreniam výrazne zníži ročnú produkciu plastov a Slovensko tak odbremení až o 400 ton plastového odpadu. Pre lepšiu predstavu, ide o taký objem plastového odpadu aký za rok vyprodukuje približne 11 000 Slovákov.
Medzi opatrenia Lidlu patrí napríklad odstránenie najtenších igelitových tašiek z predaja, zmenšenie obalov pracích gélov, orechov, sušených plodov a iných balených produktov. Pri ovocí a zelenine sa čoraz menej ponúkajú balené potraviny a obchod preferuje voľný predaj.
Navyše, v Lidli sa nebudú predávať ani jednorázové plastové produkty ako poháre, taniere či slamky a v súčasnosti už prebieha dopredaj.
Ďalším krokom v boji proti plastom je znižovanie hmotnosti PET fliaš, ktoré Lidl využíva na balenie svojich vlastných nealkogolických nápojov. Týmto krokom chce ušetriť až 216 ton ročne.