Tvoja armáda ťa potrebuje. Tak znie aktuálna výzva.
Minister obrany Slovenskej republiky sa ešte len nedávno vyjadril, že v budúcnosti môže Slovensko zasiahnuť povinná vojenská služba. Podľa našej ankety by čitatelia Refresheru s povinnou vojenčinou prevažne nesúhlasili, ale veľká časť by s ňou naopak nemala žiaden problém.
Predbežne sa ministerstvo obrany bude pokúšať získať nových vojakov prostredníctvom zvýšenia platov, ktoré plánuje navýšiť o celých 40 %.
Záujem o získanie posíl má ale taktiež armáda Spojeného kráľovstva, a tak sa pre tento účel rozhodla vytvoriť niekoľko pomerne kreatívnych plagátov. Originálne výtvory sa sústreďujú na mladú generáciu, a teda na mileniálov.
Generácia Snowflake značí pomenovanie
menej odolných či prehnane emotívne vnímajúcich osôb
Ďalšia dvojica plagátov zábavným spôsobom
odkazuje na ľudí závislých na telefónoch či selfie fotografiách
Zaujímavou zložkou vyššie priložených plagátov je ale fakt, že táto kampaň využíva negatívne stereotypy najmladších na to, aby ich pretvorila na pozitívne vlastnosti. V prípade takzvaných „snowflakes“ armádna kampaň zdôrazňuje, že armáda potrebuje súcit podobne zmýšľajúcich mladých ľudí.
Druhý plagát odkazuje na ľudí, ktorí sú závislí na selfie. Armáda v danom prípade mieri na to, že tento typ ľudí je pre ňu žiaduci, pretože predpokladá, že ide o osoby plné sebaistoty.
Tretí prípad akýchsi zombie s telefónom je azda viac jednoznačný, než predošlé dva kúsky. Pokiaľ sa totiž dokážeš celé hodiny pozerať len na telefón, armáda ocení tvoju mobilnou praxou overenú sústredenosť.