Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
20. mája 2018, 13:46
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku

TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Luxusné kombi s terénnymi ambíciami ako zaujímavá alternatíva k veľkým SUV-čkam.

Mercedes-Benz má s výrobou modelov typu SUV a off-road skutočne bohaté skúsenosti. V Stuttgarte si však dobre uvedomujú, že časy sa menia a terénny vzhľad je in nielen medzi tradičnými zástupcami tohto druhu. Odpoveďou na to je preto príchod triedy E v úplne novej verzii All-Terrain. Čerstvý prírastok do rodiny vozidiel s hviezdou v znaku sme mali možnosť vyskúšať osobne, preto vám v tomto článku naznačíme, prečo sa vozidlá tohto druhu tešia čoraz väčšej popularite.

 

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

„Oplastovaný“ kombík má vo vodách triedy E premiéru, po verziách sedan, kombi, kupé a kabrio ide tak o piaty variant. Pozastavovať sa nad dizajnom éčka ako takého už asi nemá po predošlých testoch význam, takže rovno k veci. All-Terrain má štandardne ochranný paket – zakrytovaný podvozok, odolnejší predný a zadný nárazník s početnými plastovými prvkami, masívnejšie plastové blatníky a prahy, napokon pribudlo viacero hliníkových detailov a mohutnejšia maska s lamelami v štýle veľkých SUV.

Testovaný exemplár stál na 19″ diskoch, ktoré sú už v základe, za príplatok je však možné siahnuť po dvadsiatkach. Aj vďaka pneumatikám s vystuženou bočnicou (+14 mm) má All-Terrain o 29 milimetrov väčšiu svetlú výšku, pričom tú je možne ešte regulovať – štandardom je totiž vzduchový podvozok Air Body Control v rozsahu od 121 po 156 milimetrov. Samozrejme, nechýbajú ani príplatkové MultiBeam full-LED svetlá so špičkovou svietivosťou či koncové svetlomety so Startdust efektom.

 

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Pompézne vyzerajúci interiér ostáva prakticky bez zmien, jedinou odlišnosťou sú len pedále z nerezovej ocele a odolnejšie koberčeky. Pýchou teda naďalej zostáva dvojica 12,3” obrazoviek zaliatych v lepenom skle a veľmi luxusný dojem z elegantne navrhnutej palubnej dosky. Pokiaľ vás zaujíma detailná funkcionalita oných budíkov, ako i hlavný koncept návrhu palubovky, určite si pozrite náš prvotný test novej generácie triedy E, kde sme sa im venovali podrobne. 

Kombinácia čiernej kože s hnedým drevom síce miestami evokuje staršie autá, za prítomnosti početne zastúpených hliníkových detailov a klavírneho laku však nevyzerá vôbec zle. Žiaľ, pripravte sa na odtlačky, škrabance a prach na stredovej konzole. Tmavému interiéru v tomto prípade efektne sekunduje skutočne rozmerná panoramatická strecha, ktorá vnútrajšok pekne presvetľuje.

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Možno sa už budeme opakovať, no aj v All-Terraine platí, že jeho najsilnejšími stránkami sú komfort a pohodlie. Či už ide o sedenie vpredu alebo vzadu, Mercedes-Benz si dal sakra záležať na tom, aby sa posádka cítila maximálne pohodlne. Vytknúť však musíme kratšie zadné sedáky, navyše, človek musí pri nastúpení obkročiť masívnejší blatník a zároveň si sadá do mierne utopenej polohy. To je však v dnešnej dobe už skôr akýmsi pravidlom. Najmä pri nemeckých prémiových automobiloch, ktoré majú motory umiestnene skôr za prednou nápravou.

Odporúčané
Mercedes-AMG predstavil svoje športové SUV v novej hybridnej verzii, ktorá sľubuje vyšší výkon a nižšiu spotrebu Mercedes-AMG predstavil svoje športové SUV v novej hybridnej verzii, ktorá sľubuje vyšší výkon a nižšiu spotrebu 24. októbra 2023, 15:30

Samozrejme, zabudnúť nemožno ani na najdôležitejší údaj pre slovenskú rodinu – veľkosť kufra. Batožinový priestor má naďalej úctyhodných 640 litrov, ba čo viac, po sklopení zadných sedačiek až 1820 litrov, čo je údaj, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani veľké SUV-čka. Plusom pritom je veľmi málo členitá plocha, takže v zadnej časte viete robiť kadečo. Ostatne, ukázali sme vám to v teste klasického kombi.

Pod kapotou testovačky sa nachádzal 2-litrový štvorvalec s výkonom 143 / 195 koní a 400 N.m, ktorý spolupracoval s 9-stupňovým automatom. Agregát zaujme najmä svojou pružnosťou – akcelerácia na stovku za 8 sekúnd nie je zďaleka nič prevratné, pri pružnom zrýchlení ale slušný krútiaci moment rýchlo pocítite. Azda najväčším prekvapením je spotreba – pri 130-ke motor točí len 1400 otáčok a pýta si len približne 6 l/100 km. V skratke, pri dlhodobom priemere pri bežnej jazde jazdíte s prehľadom za päť a pol litra

Daňou za parádnu spotrebu je však kultivovanosť jednotky, ktorá jednoducho nie je na úrovni šesťvalca. Okrem toho, štvorvalec OM654 vie byť za studena, respektíve pri prudkej akcelerácii vskutku surový a hlučný. Otázkou je, či ide o prejav motora ako takého alebo vec horšieho odhlučnenia. Avšak, akonáhle sa zahreje a zahájite konštantnú jazdu, v tom momente ho prakticky nepočujete, čo je naopak neraz naozaj pozoruhodné.

 

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Vyššia svetlá výška vplýva na hluk v kabíne veľmi minimálne. Obrovským plusom je 4Matic so systémom Air Body Control – vzducháč v reálnom čase reaguje na situáciu na ceste a vďaka prediktívnej zmene pruženia vie výborne reagovať a filtrovať nerovnosti. Komfort na palube je jednoducho oveľa lepší. Terén?

Odporúčané
Vyskúšali sme vynovený Mercedes GLE v dvoch verziách. Bezkonkurenčný plug-in hybrid a krásne AMG s parádnym zvukom Vyskúšali sme vynovený Mercedes GLE v dvoch verziách. Bezkonkurenčný plug-in hybrid a krásne AMG s parádnym zvukom 23. októbra 2023, 12:30

Na rozdiel od označení ako Allroad či Alltrack zachádza Mercedes-Benz ambiciózne názvom All-Terrain ešte ďalej. Naozaj zvládne akýkoľvek terén? Úprimne, kombi, ktoré je snáď dlhšie ako týždeň pred výplatou to v ťažšom teréne pochopiteľne veľmi hrotiť nebude, navyše maximálna svetlosť 156 milimetrov je výrazný podpriemer nielen medzi kompaktnými SUV-čkami, ale aj voči priamej konkurencii (V90 Cross Country má až 215 mm), ale... V najvyššej polohe a s novým režimom All-Terrain (do 35 km/h) sa oplastované E-čko nespevneného povrchu naozaj nebojí. Niekoľko šikovných pomocníkov dohliada na trakciu a kontrolu preklzovania (systém 4ETS brzdí preklzujúce koleso) a ani pri krížení náprav nemá problém efektívne zúročiť takmer 200 koní vo svoj prospech.

 

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Ďalším plusom je, že plastové doplnky E-čku až prekvapivo pristanú. Podstatné však je, že mu dodávajú zásadný psychologický efekt – odolnejší, bezpečnejší a hlavne SUV-čkový fíling a ten je v dnešnej dobe vyhľadávaným predajným artiklom. Povedať ale treba, že All-Terrain skutočne prináša, do už i tak veľmi univerzálneho počinu, ďalší využiteľný rozmer.

Okrem luxusu, pohodlia a špičkových technológií, ktoré dostanete v pôvabnom a navyše praktickom balení, sa s takto nakonfigurovanou triedou E viete pokojne dostať tam, kde by ste doposiaľ boli „odkázaní“ len na vozy typu SUV. Tie však, chvalabohu, nie každý chce a práve nový All-Terrain je možnosť, ako sa im trefne vyhnúť. Okrem toho, All-Terrain kúpite za 50-tisíc €, čo je na to, čo daný typ vozidla ponúka, veľmi zaujímavá hladina, najmä v porovnaní s SUV-čkami.

Domov
Zdieľať
Diskusia