Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 23. 9. 2021 meniny má Zdenka

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Dnes populárne články
Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (Odpovedá policajtka) Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (Odpovedá policajtka)
Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy zlodejov vypísal obrovskú odmenu Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy…
David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom do USA? David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom…
Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov vrátil bez nej. Mlčal, zatiaľ čo jej mŕtve telo našli v národnom parku Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov…
Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe. Zelená zostáva už len Dunajská Streda Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe.…
Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci podvádzajú, oslavy presúvajú do lepších okresov, tvrdia analytici Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci…
Tech - Autá

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku

Luxusné kombi s terénnymi ambíciami ako zaujímavá alternatíva k veľkým SUV-čkam.

Martin Mičuda
20. máj 2018, 13:46 Čas čítania: 0:00
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Tech - Autá
1
Martin Mičuda
20. máj 2018, 13:46

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku

Luxusné kombi s terénnymi ambíciami ako zaujímavá alternatíva k veľkým SUV-čkam.

Martin Mičuda
20. máj 2018, 13:46
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Mercedes-Benz má s výrobou modelov typu SUV a off-road skutočne bohaté skúsenosti. V Stuttgarte si však dobre uvedomujú, že časy sa menia a terénny vzhľad je in nielen medzi tradičnými zástupcami tohto druhu. Odpoveďou na to je preto príchod triedy E v úplne novej verzii All-Terrain. Čerstvý prírastok do rodiny vozidiel s hviezdou v znaku sme mali možnosť vyskúšať osobne, preto vám v tomto článku naznačíme, prečo sa vozidlá tohto druhu tešia čoraz väčšej popularite.

 

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

„Oplastovaný“ kombík má vo vodách triedy E premiéru, po verziách sedan, kombi, kupé a kabrio ide tak o piaty variant. Pozastavovať sa nad dizajnom éčka ako takého už asi nemá po predošlých testoch význam, takže rovno k veci. All-Terrain má štandardne ochranný paket – zakrytovaný podvozok, odolnejší predný a zadný nárazník s početnými plastovými prvkami, masívnejšie plastové blatníky a prahy, napokon pribudlo viacero hliníkových detailov a mohutnejšia maska s lamelami v štýle veľkých SUV.

 

Testovaný exemplár stál na 19″ diskoch, ktoré sú už v základe, za príplatok je však možné siahnuť po dvadsiatkach. Aj vďaka pneumatikám s vystuženou bočnicou (+14 mm) má All-Terrain o 29 milimetrov väčšiu svetlú výšku, pričom tú je možne ešte regulovať – štandardom je totiž vzduchový podvozok Air Body Control v rozsahu od 121 po 156 milimetrov. Samozrejme, nechýbajú ani príplatkové MultiBeam full-LED svetlá so špičkovou svietivosťou či koncové svetlomety so Startdust efektom.

 

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Pompézne vyzerajúci interiér ostáva prakticky bez zmien, jedinou odlišnosťou sú len pedále z nerezovej ocele a odolnejšie koberčeky. Pýchou teda naďalej zostáva dvojica 12,3” obrazoviek zaliatych v lepenom skle a veľmi luxusný dojem z elegantne navrhnutej palubnej dosky. Pokiaľ vás zaujíma detailná funkcionalita oných budíkov, ako i hlavný koncept návrhu palubovky, určite si pozrite náš prvotný test novej generácie triedy E, kde sme sa im venovali podrobne. 

Kombinácia čiernej kože s hnedým drevom síce miestami evokuje staršie autá, za prítomnosti početne zastúpených hliníkových detailov a klavírneho laku však nevyzerá vôbec zle. Žiaľ, pripravte sa na odtlačky, škrabance a prach na stredovej konzole. Tmavému interiéru v tomto prípade efektne sekunduje skutočne rozmerná panoramatická strecha, ktorá vnútrajšok pekne presvetľuje.

 

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Možno sa už budeme opakovať, no aj v All-Terraine platí, že jeho najsilnejšími stránkami sú komfort a pohodlie. Či už ide o sedenie vpredu alebo vzadu, Mercedes-Benz si dal sakra záležať na tom, aby sa posádka cítila maximálne pohodlne. Vytknúť však musíme kratšie zadné sedáky, navyše, človek musí pri nastúpení obkročiť masívnejší blatník a zároveň si sadá do mierne utopenej polohy. To je však v dnešnej dobe už skôr akýmsi pravidlom. Najmä pri nemeckých prémiových automobiloch, ktoré majú motory umiestnene skôr za prednou nápravou.

 

Samozrejme, zabudnúť nemožno ani na najdôležitejší údaj pre slovenskú rodinu – veľkosť kufra. Batožinový priestor má naďalej úctyhodných 640 litrov, ba čo viac, po sklopení zadných sedačiek až 1820 litrov, čo je údaj, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani veľké SUV-čka. Plusom pritom je veľmi málo členitá plocha, takže v zadnej časte viete robiť kadečo. Ostatne, ukázali sme vám to v teste klasického kombi.

 

 

Pod kapotou testovačky sa nachádzal 2-litrový štvorvalec s výkonom 143 / 195 koní a 400 N.m, ktorý spolupracoval s 9-stupňovým automatom. Agregát zaujme najmä svojou pružnosťou – akcelerácia na stovku za 8 sekúnd nie je zďaleka nič prevratné, pri pružnom zrýchlení ale slušný krútiaci moment rýchlo pocítite. Azda najväčším prekvapením je spotreba – pri 130-ke motor točí len 1400 otáčok a pýta si len približne 6 l/100 km. V skratke, pri dlhodobom priemere pri bežnej jazde jazdíte s prehľadom za päť a pol litra

 

Daňou za parádnu spotrebu je však kultivovanosť jednotky, ktorá jednoducho nie je na úrovni šesťvalca. Okrem toho, štvorvalec OM654 vie byť za studena, respektíve pri prudkej akcelerácii vskutku surový a hlučný. Otázkou je, či ide o prejav motora ako takého alebo vec horšieho odhlučnenia. Avšak, akonáhle sa zahreje a zahájite konštantnú jazdu, v tom momente ho prakticky nepočujete, čo je naopak neraz naozaj pozoruhodné.

 

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Vyššia svetlá výška vplýva na hluk v kabíne veľmi minimálne. Obrovským plusom je 4Matic so systémom Air Body Control – vzducháč v reálnom čase reaguje na situáciu na ceste a vďaka prediktívnej zmene pruženia vie výborne reagovať a filtrovať nerovnosti. Komfort na palube je jednoducho oveľa lepší. Terén?

 

Na rozdiel od označení ako Allroad či Alltrack zachádza Mercedes-Benz ambiciózne názvom All-Terrain ešte ďalej. Naozaj zvládne akýkoľvek terén? Úprimne, kombi, ktoré je snáď dlhšie ako týždeň pred výplatou to v ťažšom teréne pochopiteľne veľmi hrotiť nebude, navyše maximálna svetlosť 156 milimetrov je výrazný podpriemer nielen medzi kompaktnými SUV-čkami, ale aj voči priamej konkurencii (V90 Cross Country má až 215 mm), ale... V najvyššej polohe a s novým režimom All-Terrain (do 35 km/h) sa oplastované E-čko nespevneného povrchu naozaj nebojí. Niekoľko šikovných pomocníkov dohliada na trakciu a kontrolu preklzovania (systém 4ETS brzdí preklzujúce koleso) a ani pri krížení náprav nemá problém efektívne zúročiť takmer 200 koní vo svoj prospech.

 

Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Ďalším plusom je, že plastové doplnky E-čku až prekvapivo pristanú. Podstatné však je, že mu dodávajú zásadný psychologický efekt – odolnejší, bezpečnejší a hlavne SUV-čkový fíling a ten je v dnešnej dobe vyhľadávaným predajným artiklom. Povedať ale treba, že All-Terrain skutočne prináša, do už i tak veľmi univerzálneho počinu, ďalší využiteľný rozmer.

 

Okrem luxusu, pohodlia a špičkových technológií, ktoré dostanete v pôvabnom a navyše praktickom balení, sa s takto nakonfigurovanou triedou E viete pokojne dostať tam, kde by ste doposiaľ boli „odkázaní“ len na vozy typu SUV. Tie však, chvalabohu, nie každý chce a práve nový All-Terrain je možnosť, ako sa im trefne vyhnúť. Okrem toho, All-Terrain kúpite za 50-tisíc €, čo je na to, čo daný typ vozidla ponúka, veľmi zaujímavá hladina, najmä v porovnaní s SUV-čkami.

 

Zobraziť galériu 12
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news
pred 56 minútami
Záhadné úmrtie Gabby Petitovej vynieslo na svetlo ďalšie zmiznutie. Lauren Cho sa stratila na road tripe s bývalým priateľom.
pred hodinou
Netflix oznamuje 2. sériu Tiger King. Uvidíme ju už koncom roka, z väzenia sa v nej zúčastnil aj Joe Exotic.
viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Dnes populárne články
Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (Odpovedá policajtka) Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (Odpovedá policajtka)
Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy zlodejov vypísal obrovskú odmenu Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy zlodejov…
David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom do USA? David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom do USA?
Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov vrátil bez nej. Mlčal, zatiaľ čo jej mŕtve telo našli v národnom parku Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov vrátil…
Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe. Zelená zostáva už len Dunajská Streda Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe. Zelená…
Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci podvádzajú, oslavy presúvajú do lepších okresov, tvrdia analytici Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci…
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť