Supersedan z Mníchova spoznáme už o niekoľko mesiacov.
Priaznivci tradičnej podstaty BMW si tento rok prídu na svoje. Mníchovská automobilka totiž vo veľkom finišuje na novej generácii M5-ky. Jej príchod je ohlásený v najbližších mesiacoch, preto niet divu, že už nám aj kompetentní začínajú servírovať prvé oficiálne informácie a predovšetkým fotografie. Na nich je síce ešte novinka dôkladne zakamuflovaná, v tomto prípade sú ale podstatné technické parametre. Ostatne, najnovší 5-kový bavorák nám už je po dizajnovej stránke dobre jasný, takže jej vrcholný variant si už iste viete opticky ako tak predstaviť. Je zrejmé, že bude mať masívnejší bodykit, výraznejšie otvory na nárazníkoch a vo všeobecnosti značne agresívnejšie krivky, ktoré vyvrcholia na zadnej časti s tradičnou štvoricou výfukov. Inak tomu nebude ani v interiéri, kde očakávame nový športový volant, najmä karbónové doplnky a dekóry či športovejšie sedačky a ciachovanie budíkov. Podstatnejší je teda pohľad pod samotné plechy, najmä ak vieme, že tam nájdeme vskutku revolučnú techniku. Áno, už nejaký ten piatok je potvrdené, že ikonický model príde o svoj povestný pohon zadných kolies. Ak si ale myslíte, že s M5-kou sa nebude dať driftovať, mýlite sa.
Novinka síce príde poprvýkrat s pohonom xDrive, svedkami však budeme v skutočnosti úplne nového pohonu M xDrive. Štandardne (v režime 4WD) bude teda najsilnejšia päťka poháňaná prednou aj zadnou nápravou, po zvolení režimu 4WD Sport dôjde ešte k väčšej dominancií zadného pohonu, zatiaľ čo po aktivovaní režimu 2WD sa všetká sila bude sústrediť len na zadné kolesá. Vodič tak bude mať na výber okrem bežných jazdných módov aj ďalšiu trojicu nových nastavení pohonu. Aj BMW tak pristúpilo na technológiu, ktorú nedávno ako prvý predstavil Mercedes v konkurenčej E 63-ke. Tomuto aktu sa v zásade nemôžno čudovať. "Supersedany", teda vozidlá vyššej strednej triedy v športových verziách sa v dnešnej dobe pýšia výkonmi na úrovni +/- 600 koní, a to už naozaj nie je sranda udržať na ceste, najmä ak vieme, že nejde o žiadne plnohodnotné športiaky, ktoré si (zváčša) kupujú zruční šoféri. Navyše, automobilky doslova dychtia po stále lepších rýchlostných parametroch, no a zadný pohon je vo vozidlách tohto druhu už jednoducho limitom. Dôkazdom je nielen E 63-ka ale aj nová M5-ka, ktorá vďaka pohonu M xDrive dokáže akcelerovať na stovku len za 3,3 sekundy! Samozrejme, tajomstvom už dlhšie nie je fakt, že pod kapotou nájdeme 4,4-litrovú V8-čku s výkonom pravdepodobne na úrovni presne 608 koní. Nová generácia tak bude vôbec najrýchlejšou a najvýkonnejšou M5-kou v histórii. Viac sa dozvieme čoskoro, zatiaľ si môžete pozrieť špeciálne video, kde nám automobilka vysvetľuje podstatu jedinečného pohonu.