Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 27. 2. 2020 meniny má Alexander

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Zaujímavosti
1
Matúš Majer
11. november 2016, 18:56
Čas čítania: 1:02

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

Podobným reklamným kampaniam treba jednoznačne povedať nie.

Matúš Majer
11. november 2016, 18:56
Čas čítania: 1:02
V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nájsť reklamy plné sexistického či sexuálneho obsahu nie je na internete absolútne žiaden problém, čo je však znepokojujúcejšie, často však s obsahom ponúkaného vôbec nesúvisia. Objekt je vtedy na reklame len preto, aby zaujal pozornosť, no toto niekedy vôbec nefunguje - človek sa zameria iba na zaujímavú fotku, kým text úplne odingnoruje. Podobným prípadom sa venuje česká súťaž Sexistické prasátečko organizovaná združením Nesehnutí, ktorá každoročne vyberá tie najzarážajúcejšie kúsky českého marketingu. Za ne potom môžu ľudia hlasovať, až sa s úpravami poroty zostaví finálny rebríček. Inak tomu nebolo ani tento rok a na webe prasatecko.cz sa zjavila desiatka, ktorá by sa svojou reklamnou kampaňou rozhodne nemala chváliť.


Medzi najväčšie problémy patria podľa združenia sex sells (používanie sexuálnych prvkov, ktoré s produktom vôbec nesúvisia), jazykový sexizmus (dvojzmyselné slogany a sexistické slovné hračky) či propagácia násilia ako vzrušujúceho prvku. Združenie Nesehnutí hovorí podobným reklamám jednoznačné nie! a takýmto počinom sa snaží upovedomiť čo najväčší počet ľudí. Tieto reklamy navyše zvečňujú sexualitu zvlášť dehonestujúcim spôsobom a aj keď sa niektoré snažia byť vtipnými, často je pointa natoľko prostoduchá, že pre mnohých ľudí úplne zaniká a pre prechádzajúceho vodiča je na bilboarde len nahá žena, ktorá asi propaguje nejaký produkt.

 

 

1. | Reklama na nočný klub.

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

 

2. | Takto jedna spoločnosť propagovala nože.

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

 

3. | Ako nalákať ľudí na festival.

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

 

4. | Výčapné zariadenia vám zrejme zapožičajú aj takíto zamestnanci.

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

 

5. | Politická kampaň posunutá na nový level.

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

 

6. | Tu sa niekto so svojím nápadom zrejme poriadne vyhral.

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

 

7. | Doslova "cez čiaru".

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

 

8. | České rádio sa pokúsilo zaujať poslucháčov cez stereotypy.

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

 

9. | Dieru budeš mať aj v jazyku.

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

 

10. | Otrepaný autičkársky obrázok prišiel českým politikom ako stále zábavný.

V Česku vyhlásili desiatku najsexistickejších reklám. Pointou neboli vždy nahé ženy

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: prasatecko.czFoto: Sexistické Prasátečko Tagy: reklama, ludia, reklamna kampan, sexizmus
Ohodnoť článok
105
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.