Podobným reklamným kampaniam treba jednoznačne povedať nie.
Nájsť reklamy plné sexistického či sexuálneho obsahu nie je na internete absolútne žiaden problém, čo je však znepokojujúcejšie, často však s obsahom ponúkaného vôbec nesúvisia. Objekt je vtedy na reklame len preto, aby zaujal pozornosť, no toto niekedy vôbec nefunguje - človek sa zameria iba na zaujímavú fotku, kým text úplne odingnoruje. Podobným prípadom sa venuje česká súťaž Sexistické prasátečko organizovaná združením Nesehnutí, ktorá každoročne vyberá tie najzarážajúcejšie kúsky českého marketingu. Za ne potom môžu ľudia hlasovať, až sa s úpravami poroty zostaví finálny rebríček. Inak tomu nebolo ani tento rok a na webe prasatecko.cz sa zjavila desiatka, ktorá by sa svojou reklamnou kampaňou rozhodne nemala chváliť.
Medzi najväčšie problémy patria podľa združenia sex sells (používanie sexuálnych prvkov, ktoré s produktom vôbec nesúvisia), jazykový sexizmus (dvojzmyselné slogany a sexistické slovné hračky) či propagácia násilia ako vzrušujúceho prvku. Združenie Nesehnutí hovorí podobným reklamám jednoznačné nie! a takýmto počinom sa snaží upovedomiť čo najväčší počet ľudí. Tieto reklamy navyše zvečňujú sexualitu zvlášť dehonestujúcim spôsobom a aj keď sa niektoré snažia byť vtipnými, často je pointa natoľko prostoduchá, že pre mnohých ľudí úplne zaniká a pre prechádzajúceho vodiča je na bilboarde len nahá žena, ktorá asi propaguje nejaký produkt.
1. | Reklama na nočný klub.
2. | Takto jedna spoločnosť propagovala nože.
3. | Ako nalákať ľudí na festival.
4. | Výčapné zariadenia vám zrejme zapožičajú aj takíto zamestnanci.
5. | Politická kampaň posunutá na nový level.
6. | Tu sa niekto so svojím nápadom zrejme poriadne vyhral.
7. | Doslova "cez čiaru".
8. | České rádio sa pokúsilo zaujať poslucháčov cez stereotypy.
9. | Dieru budeš mať aj v jazyku.
10. | Otrepaný autičkársky obrázok prišiel českým politikom ako stále zábavný.