Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 30. 10. 2020 meniny má Šimon, Simona

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech
2
Tomáš Blahuta
16. júl 2016, 9:44
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Vesmírne okienko: Astronómovia objavili nové teleso na okraji slnečnej sústavy a sonda JUNO posiela prvý záber

Rýchly prehľad najzaujímavejších vecí z diania v okolí Zeme.

Tomáš Blahuta
16. júl 2016, 9:44
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Ak si niekto myslí, že v našej slnečnej sústave už nie je nič zaujímavé, je na veľkom omyle. Stále o nej vieme podstatne menej informácií ako by sme chceli a vždy nás dokáže prekvapiť. Inak tomu nebolo ani teraz, keď sa vedcom podarilo objaviť doposiaľ neznáme teliesko obiehajúce okolo Slnka vo vzdialenosti 120-krát väčšej ako naša Zem a 2-krát viac ako Pluto. Podľa oficiálnych výpočtov má veľkosť asi ako polovica Spojeného kráľovstva (t.j. 700 kilometrov - čo síce nie je veľmi veľa, ale zároveň ani veľmi málo). Nakoľko je od Slnka priveľmi ďaleko, tak tamojší svet vyzerá určite veľmi chladne a pusto. Jeden obeh okolo našej najbližšej hviezdy jej trvá až 70 pozemských rokov.

Obežná dráha RR245:

Jej objavenie nie je úplne novinkou, nakoľko dané teleso bolo pozorovaná už dlhšie, avšak výskumníci si mysleli, že sa nachádza až mimo našej slnečnej sústavy. Opak bol však pravdou a tak je už šiestou oficiálnou trpasličou planétkou nachádzajúcej sa v našej sústave. Jej momentálny názov je RR245 a počas najbližších mesiacov bude astronómami ostro sledovaná.

Objav:

Druhá správa sa opäť týka najväčšej planéty v slnečnej sústave. Aktuálnu situáciu okolo nej sme vám podrobnejšie vysvetlili v predchádzajúcom článku, takže ak ešte poriadne neviete o čo ide, klikajte sem. Sonda JUNO a Jupiter sú  si dnešných dňoch "blízkymi kamarátmi", a preto už na Zem začínajú prichádzať prvé snímky. Zatiaľ máme k dispozícii iba menej kvalitné kúsky, nakoľko prvé fotografie s vysokým rozlíšením by mala verejnosť uvidieť niekedy až okolo 27. augusta. Za všetkým stojí prístroj JunoCam nachádzajúci sa na vesmírnej sonde.

Počas celej svojej misie JUNO obletí Jupiter až 37-krát a najbližšie sa bude nachádzať k povrchu iba 4 100 kilometrov.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email