17. júna 2016, 15:17

Přináší druhý díl Podfukářů kromě skvělých iluzí a triků i pořádnou dávku zábavy? (Recenze)

Now You See Me 2 s Danielem Radcliffem se vás opět pokusí dostat iluzemi a magií.

Uběhla nějaká ta chvíle a očekávané pokračování poměrně úspěšného a celkem dobrého Now You See Me je tady. První díl byl svým způsobem neotřelou a zábavnou podívanou, která divákovi představila čtyři jezdce (iluzionisty) a pěknou várku překvapení a magie. A protože na mě jednička neudělala úplně nejlepší dojem, doufal jsem, že druhý díl zkusí trošku přehodit výhybku a předvede nám iluze zábavněji a originálněji.  Už z prvních ukázek jsme se dozvěděli, že na place uvidíme hned dvě nové postavy, a také nám byly odhaleny některé scény s triky, z nichž to vypadalo, že si filmaři dali skutečně záležet na tom, aby celá stopáž snímku byla jedna iluzionistická show.

Prvním varovným signálem byla výměna režiséra Louise Leterriera, kterého nahradil Jon M. Chu, který má za sebou jen nepříliš hodnotné snímky jako je Let's Dance 2 nebo G.I. Joe: Odveta. Scénáře se ale opět chopil Ed Solomon. Co se týče hereckého obsazení, tak to se, jak jsem již na začátku avizoval, obměnilo o další nové tváře. Přibyl Daniel Radcliffe v roli záporáka a Lizzy Caplan, která nahradila těhotnou Islu Fisher. Co se týče příběhu, tak ten byl skutečně velmi akční od začátku do konce a není tak překvapení, že hned v úvodních záběrech jsme byli vrženi do nového úkolů pro čtveřici iluzionistů. Za úkol mají zdiskreditovat firmu, která chce nabourávat soukromí každého jednoho člověka na planetě. Jejich akce se však zvrhne a sami se stanou obětí únosu do čínského Macau, kde na ně už čeká nový záporák (Daniel Radcliffe). Ten je donutí pro něj uloupit čip, díky kterému bude moci infiltrovat počítač kohokoli na světě. Strhne se samozřejmě mela, která vyvrcholí v grandiózní finále. Po celou dobu snímku se navíc filmaři snaží diváka udržet v pozornosti všemi možnými iluzemi a triky, kterých měla tentokrát čtveřice jezdců v rukávu opravdu hodně.

Abych řekl pravdu, je těžké se ubránit srovnávání s prvním dílem. Hned od úvodních pasáží je vidět, že tentokrát měl filmařský štáb pod taktovkou někdo jiný. Na začátku je nám představena postava Lizzy Caplan, která nahradila Islu Fisher. Už to se dalo zpracovat daleko lépe. Chápeme, že těhotnou Islu bylo třeba přeobsadit, ale problém byl v tom, že postava Lizzy byla mezi jezdce dosazena jen tak mimochodem, aby už mohl film pokračovat v nastaveném konceptu tří mužů a jedné ženy. Plusem je ale fakt, že herečka svoji trochu nevděčnou roli “nahrazeného člena“ zvládla na výbornou, a to zejména proto, že její postava byla perfektně napsána. Ostatní odvedli své klasické dobré herecké výkony a z řady vystupoval ještě Danie Radcliffe, který pomalu ale jistě strhává nálepku Harryho Pottera a nahrazuje jí skvělým hereckým talentem. Zapomenout nesmím ani na Morgana Freemana, který byl charismatický jako vždy.

Pokud jde o příběhovou složku, začíná nám to trochu skřípat. Jestliže byl první díl originální podívanou, která chvílemi balancovala na hraně nesmyslnosti, tak ten druhý jde přes kopírák, akorát si k tomu musíme připočítat více nedomyšleností, prvoplánovitostí a ztrácí se i originalita, protože opakovat něco, co už jsme jednou viděli, byť v jiné formě, už prostě není taková zábava. Zaujetí diváka se tak snažili tvůrci udržet spoustou akčních scén, které sice diváka dokázali udržet v napětí, ale po chvíli se prostě musel každý ztratit v přílišné zmatečnosti, což zapříčinil nedobrý střih. Díky tomu jsme byli svědky až příliš dlouhých scén, které prostě moderního diváka nedokáží udržet v plné koncentraci, které byly na druhou stranu doplňovány o příliš kvapné přeskoky. Výsledný mišmaš byl pak plný přetažených scén, kterým sekundují rychlé prostřihy, v nichž je velmi obtížné se orientovat

Na vrub kamery nemohu na druhou stranu říci ani slovo, a to samé platí i pro výběr lokalit k natáčení. Čínské Macau dalo snímku druhý dech. Některé z triků překvapily a pobavily. Avšak co se týče těch větších, divák znalý prvního dílu poměrně snadno dokázal odhadnout, kde se skrývá jaká všivárna a nebylo tak příliš složité odhadnout dopředu, kdy se nás filmaři budou snažit překvapit. Potěšil i humor, který měl na svědomí zejména Daniel Radcliffe a Lizzy Caplan. Na škodu určitě nebyl ani dostatek akčních scén, při nichž se dalo dobře bavit. Spolu se stabilními hereckými výkony a občasnými momenty překvapení, které byly ale v samotném závěru až zbytečně přehnané, jsme dostali i poměrně velkou porci zábavy. A i když film přišel o pozlátko originality a o něco se propadl oproti jedničce, určitě návštěvou kina nevyhodíte peníze. S lehkým nadprůměrem se s filmovou sérií snad už nadobro loučíme. 6/10

0/10