Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
Martina Havranová
1. decembra 2022 o 12:30
Čas čítania 5:40

Šéf kuriérov z DPD: V posledných 15 minútach vidno, kde je kuriér v reálnom čase. Nemôže na zákazníka čakať 10 minút (Rozhovor)

Kategória:
Ekonomika
Uložiť Uložené
Šéf kuriérov z DPD: V posledných 15 minútach vidno, kde je kuriér v reálnom čase. Nemôže na zákazníka čakať 10 minút (Rozhovor)
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran

Pre doručovacie spoločnosti je predvianočné obdobie náporom, keď sa objem doručených zásielok zvyšuje v priemere o 50 %.

Spoločnosť DPD na Slovensku prepraví milióny balíkov ročne. Predvianočné obdobie je pre doručovacie spoločnosti hlavnou sezónou, keď sa nárast prepravených balíkov výrazne zvýši. Vytvára to aj väčší tlak na kuriérov, ktorí majú každý deň presnú trasu, ktorú musia prejsť.

Nefunguje to tak, že ak mu okamžite nezdvihnem telefón, o minútu musí byť na ďalšej adrese. Kuriér však nemôže čakať pred domom na zákazníka 10 minút. Lebo ak ich je 60, je to zrazu 600 minút, ktoré by strávil len čakaním,“ hovorí v rozhovore generálny riaditeľ DPD Peter Pavuk.

V Refresheri nás zaujíma dianie okolo nás, a preto sa snažíme pravidelne prinášať obsah, ktorý odhaľuje detaily fungovania aj úplne bežných vecí, ako je napríklad doručovanie zásielok. Ak nás chceš podporiť, staň sa členom klubu REFRESHER+ a dostaň sa k prémiovému obsahu.

Začína sa predvianočné obdobie, ktoré sa spája aj so zvýšeným počtom odoslaných zásielok. Aký veľký je dopyt v porovnaní so zvyškom roka?

Nápor sa začína každoročne nákupným sviatkom Black Friday a trvá až do Vianoc. Počas pandémie bol nárast enormnejší ako tento rok, ale v zásade sa pohybuje niekde okolo 50 % nárastu. Je citeľné, že ľudia pre vysokú infláciu viac zvažujú svoje nákupy. 

Generálny riaditeľ DPD Peter Pavuk.
Generálny riaditeľ DPD Peter Pavuk. Zdroj: Refresher/Ľubo Baran


Prijímate na toto obdobie aj nových zamestnancov?

Máme časť kmeňových zamestnancov a nejakých pracovníkov najímame na sezónu. Ide zhruba o 60 % nárast. Čo sa týka kuriérov, fungujeme cez partnerstvá. To znamená, že kuriér nie je priamo zamestnancom DPD, ale naši partneri dopravcovia, ktorí pre nás pracujú, si zabezpečujú dostatočný počet kuriérov. 

V rámci DPD fungujeme rovnako vo všetkých krajinách a všade na sezónu zvyšujeme počty kuriérov.


Na druhej strane musím povedať, že práca kuriéra je v lete menej časovo náročná. Počet balíkov je menší, no Slovensko je stále rovnako veľké. Kuriér sa tak zo svojho rajónu vracia na konci dňa skôr, ako je to počas aktuálnej sezóny. 


Zaznamenali ste zvýšený počet záujemcov, ktorí by si chceli privyrobiť pred Vianocami ako kuriéri skrz vysokú infláciu? 

Nie je to až také, ako to bolo po minulé roky v dôsledku pandémie. Hotelieri, čašníci alebo taxikári sa nemohli venovať svojej práci. Počty zásielok v tom období narástli, a tak sme hľadali spôsoby spolupráce s nimi.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Či sa zvýšil v súvislosti s infláciou záujem o prácu kuriéra.
  • Ako majú kuriéri nastavené normy, aby neboli v predvianočnom období preťažení.
  • Koľko balíkov denne doručí kuriér.
  • Odkedy chce spoločnosť DPD fungovať ako uhlíkovo neutrálna.

  • Čím zákazníci komplikujú kuriérom prácu.

Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 126202 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: Jednodňová lyžovačka na Stuhlecku s dopravou ZDARMA , PPV kód na Oktagon 64 alebo Lístok ZDARMA na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia