Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
TASR
8. novembra 2022, 6:42

Armagedon nehrozí, asteroid prezývaný ako „zabijak planét“ sa priblíži k Zemi na 300 miliónov kilometrov

Kategória:
News

Asteroid s názvom 2022 AP7, označovaný aj ako „zabijak planét“, sa k Zemi síce priblíži, no nič jej nehrozí. Pozorovať ho bude možné len s dostatočne veľkými ďalekohľadmi. Upozornili na to odborníci z Astronomického ústavu Slovenskej akadémie vied v reakcii na šíriace sa nepravdivé informácie o asteroide.

12. októbra 2022, 8:02 Čas čítania 1:12 Obrovský míľnik: NASA nárazom sondy do asteroidu Dimorphos úspešne zmenila jeho dráhu tak, ako plánovala Obrovský míľnik: NASA nárazom sondy do asteroidu Dimorphos úspešne zmenila jeho dráhu tak, ako plánovala

„Vzhľadom na skutočnosť, že na medializované správy sa nabaľuje viacero nepravdivých informácií, Astronomický ústav Slovenskej akadémie vied sa rozhodol informovať verejnosť o najnovších vedeckých dátach a uviesť na pravú mieru najväčšie omyly,“ vysvetlila hovorkyňa SAV Katarína Gáliková.

Asteroid bol objavený 13. januára v Čile. „Jeho objaviteľ pred niekoľkými dňami publikoval informáciu, v ktorej nový asteroid s priemerom 1,45 kilometra nazval zabijakom planét. V médiách sa okrem toho objavila správa, že tento asteroid bude v nasledujúcich dňoch najbližšie k Zemi,“ priblížil Ján Svoreň z Astronomického ústavu Slovenskej akadémie vied.

Astronómovia upozorňujú, že asteroid sa síce v najbližších dňoch k Zemi priblíži, ale nič jej nehrozí. „Minimálna vzdialenosť v novembri bude 1,97 astronomickej jednotky, čo je približne 295 miliónov kilometrov. Takže planéte Zem nehrozí určite nič,“ vysvetlili. Pozorovateľný podľa nich bude len s dostatočne veľkými ďalekohľadmi, pretože má jasnosť 22 magnitúd.

27. septembra 2022, 9:16 Čas čítania 0:32 NASA testuje, ako zmeniť dráhu asteroidu, aby nenarazil do Zeme. Sonda sa úspešne zrazila s vesmírnym telesom NASA testuje, ako zmeniť dráhu asteroidu, aby nenarazil do Zeme. Sonda sa úspešne zrazila s vesmírnym telesom

Najviac sa podľa nich k Zemi priblíži 12. marca 2052. „Vzdialený bude 205 miliónov kilometrov, čo je až 530-krát ďalej ako vzdialenosť k Mesiacu,“ spresnil Svoreň. Asteroid je podľa odborníkov zo SAV na stabilnej dráhe, a tak je na viac ako tisíc rokov vylúčené, že by došlo k zrážke so Zemou. „A ak by potom došlo k nebezpečnej zmene jeho dráhy, ľudstvo bude mať prostriedky na jeho odklonenie,“ ubezpečili.