
Naftová M3-ka. Aj tak by sa dalo označiť vyšperkované 3-kové BMW od Alpiny
Po Alpine B3 spoznávame aj naftový derivát.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Pred pár mesiacmi nám Alpina predstavila svoju podobu upraveného BMW radu 3. Domáci úpravca, respektíve výrobca z Buchloeukázal model B3, ktorý v zmysle názvoslovia označuje výkonný benzínový motor. Teraz sa jeho portfólio opäť rozrastá. Do ponuky sa začlenili aj naftový derivát – D3 S.
Aj v tomto prípade sú k dispozícii oba karosárske varianty, teda sedan aj kombi (G20 a G21). Povestná zmes výkonu, komfortu a luxusu teda existuje už aj s turbodieselom, ktorý v radoch Alpiny dlhodobo zastupuje veľmi atraktívne výtvory. Základným stavebným kameňom D3 3-ka je nedávno odhalené BMW M340d. xDrive. Jeho srdcom je dobre známy naftový 3-litrový radový šesťvalec s pohonom všetkých štyroch kolies.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1612 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Model D3 S, neraz označovaný ako naftové M3, dostal väčšie chladiče, nový výfukový systém, upravenú riadiacu jednotku a drobné zmeny neobišli ani šesťvalec ako taký. Vo výsledku teda 3-kové BMW v naftovom podaní od Alpiny disponuje výkonom až 261 kW / 355 koní, zatiaľ čo krútiaci moment je na úrovni úctyhodných 730 Nm!

Zaujímavosťou pritom je, že vôbec po prvýkrát v histórii značky Alpina ide o model, ktorého súčasťou je mild-hybridná technológia. Jej poslaním je zníženie spotreby a emisií, elektrický systém však dokáže v nízkych otáčkach krátkodobo doručiť extra 8 kW / 11 koní. Výkon motora sa na všetky štyri kolesá presúva vďaka 8-stupňovej automatickej prevodovke ZF.
Rýchlostné parametre sú nasledovné – sedan D3 S akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, zatiaľ čo D3 S Touring za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 273, respektívne 270 km/h. Pohon xDrive, ktorý už štandardne uprednostňuje zadnú nápravu ešte upravili, čím docielili ešte väčšiu preferenciu zadnej osi. Zástupcovia Alpiny tvrdia, že prínosom jej úprav je najmä výborná reakcia na plynový pedál a ešte pohotovejšie správanie prevodovky.

Upravený podvozok s pružinami Eibach má zaručiť o čosi športovejšie nastavenie, naďalej ale nemá postrádať komfortný režim na dlhé cesty. O ideálny kompromis sa starajú štandardne dodávané adaptívne tlmiče, ktorým sekunduje aj elektronický diferenciál. V duchu tradícií sú optické zmeny len v detailoch.
V prednej časti teda nechýba tradičný splitter, vzadu naopak zvýraznený difúzor a 4 koncovky výfuku. Poznávacím znakom sú nepochybne aj špecifické 19" disky (za príplatok 20") či samotné nápisy. V interiéri je značka Alpiny na niekoľkých plaketách a na tradičnom modrom pozadí budíkov.
Alpina D3 S stojí na domácom nemeckom trhu od 70-tisíc €, za praktickejšie kombi je príplatok necelých 2-tisíc €. Ide tak o približne päťtisícový nárast voči pôvodnému variantu M340d priamo od BMW.
Zobraziť galériu 8

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.