Aj v móde existuje ghostwriting, no väčšinou ho označujeme len ako tímovú prácu.
O tom, ako v minulom roku preskočil Yeezy Jumpmana sa toho už napísalo celkom dosť, no aj keď má teraz pred sebou adidas ešte dlhú cestu, nikto určite nespochybňuje, že tri pruhy sa aktívne snažia získať vedúcu pozíciu na trhu. Po rokoch nadvlády Oregonu totiž nastal čas na zmenu a brand z Herzogenaurachu aktuálne ponúka všetko, o čom môžu ostatné značky len snívať. Aj keď peniaze hýbu svetom, v prípade ich spoluprác ide najmä o slobodu tvorby a otvorený prístup, ktorý už prilákal nie jedného popredného návrhára alebo umelca. V novej etape svojho vývoja je tak adidas pripravený riskovať na poli dizajnu a rovnako aj v spojení s novými technológiami, no práve ich odvaha a individualita vyzerajú byť základom celého úspechu.
Dirk Schönberger, kreatívny riaditeľ športovej divízie: „adidas nepotrebuje byť najväčší, my len chceme byť najlepší.“
Už dlhé roky totiž platí, že adidas si pri výbere partnerov do spolupráce potrpel na novátorský prístup a fakt, že každá ďalšia spolupráca by mala priniesť niečo unikátne. Klasické siluety má síce rád každý, no ako ukázal posledný vývoj, väčšina z nás chce od značky vidieť viac, než len nové colorways desiatky rokov opakovaných modelov s čoraz horšou kvalitou spracovania. Chceme vidieť celý kreatívny proces, ktorý odkazuje na dedičstvo značky a pritom využíva popredných umelcov alebo známe tváre.
V rámci adidasu tak aktuálne pracuje viacero vedúcich osobností, ktoré doslova píšu budúcnosť značky a aj keď meno Nic Galway si doposiaľ asi ešte nepočul, jeho tvorba ti je dávno známa. Nic pracuje pre adidas už vyše 15 rokov a ako viceprezident celosvetového dizajnu hrá hlavnú úlohu pri nadväzovaní spoluprác s poprednými osobnosťami z módneho priemyslu a taktiež má dôležité slovo pri tvorbe dizajnu tých najúspešnejších tenisiek súčasnosti. Počas svojej kariéry stihol pod tri pruhy dostať mená ako Yohji Yamamoto, Stella McCartney, Raf Simons, Rick Owens, Pharrell Williams alebo Kanye West, no tým jeho práca ani zďaleka nekončí. Ak sa ti totiž zdalo, že väčšina tenisiek adidas v posledných mesiacoch sleduje určitú jednotnú formu, ide práve o vplyv Nica, ktorý vďaka svojej vízii prinavrátil značke zabudnutú slávu. Z jeho kancelárie totiž vyšli tenisky ako Y-3 Qasa, Tubular, Pure Boost, EQT, NMD a celá séria Yeezy Boost. Tie bez pochýb spája futuristický vzhľad a samotný prístup k dizajnu, ktorý sa obíde aj bez obrovského trefoil loga alebo troch pruhov na boku.
Nic s teniskou NMD.
Technológia Futurecraft, v ktorej má rovnako prsty.
Ultra Boosty sa okrem Krissa Van Assche alebo značky Kolor dočkali už množstva zaujímavých spoluprác.
Parížski parkouristi, ktorí pomohli minulý rok predstaviť sériu nových Tubulars počas Fashion Weeku.
Návrh tenisiek Tubular.
Pharrellov pack Supercolor síce predstavuje skôr starú politiku značky, no do histórie sa zapíše najmä kvôli jedinečnosti samotnej série s 50-timi odtieňmi dúhy.
Raf Simons, ktorý okrem extravagantných modelov nezabudol vylepšiť ani klasické Stan Smiths.
S Yohjim spolupracuje adidas už od roku 1999, no prvej kolekcie sa dočkal až v roku 2002.
Rick Owens dokonca vďaka adidasu objavil aj nové postupy tvorby, spojené s 3D tlačou.
Stella McCartney oslávila minulý rok v adidase už svoje 10. výročie.
Od nástupu Yeezyho sa zvýšila hodnota akcií značky takmer na dvojnásobok.
Veľtrh pánskej módy Pitti Uomo 89 pred pár dňami odhalil ďalší krok, ktorý definuje budúcnosť troch pruhov. Japonský návrhár Yosuke Aizawa je síce súčasťou dizajnérskeho tímu Junya Watanabeho, no okrem vlastnej značky White Mountaineering pomáha niekoľko rokov aj v rámci adidasu. Yosuke je totiž už dlhšiu dobu posadnutý snahou dodať nemeckej značke štýl a vytvoriť tak svojráznu módu, ktorá spája high fashion, prvky outdooru a športu, no pritom je na míle vzdialená klasickej predstave sportswearu. V preklade sa tak Yosuke len snaží spraviť z teplákov high fashion, no pri pohľade na kolekciu adidas Originals x White Mountaineering AW16 sa mu to aj celkom podarilo. Okrem oblečenia s nezvyčajným prístupom ku klasickým trademark prvkom adidas tak máme pred sebou aj niekoľko upravených modelov tenisiek Forum Hi, Rod Laver, NMD a EQT Running. Kolekcia bude mimochodom dostupná už 27. februára na adidas.sk.
Pre viac informácií zo sveta módy sleduj Restyler