Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
21. januára 2016 o 11:42
Čas čítania 0:00
Peter Hlavička

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

MÓDA ADIDAS YEEZY
Uložiť Uložené

Aj v móde existuje ghostwriting, no väčšinou ho označujeme len ako tímovú prácu.

O tom, ako v minulom roku preskočil Yeezy Jumpmana sa toho už napísalo celkom dosť, no aj keď má teraz pred sebou adidas ešte dlhú cestu, nikto určite nespochybňuje, že tri pruhy sa aktívne snažia získať vedúcu pozíciu na trhu. Po rokoch nadvlády Oregonu totiž nastal čas na zmenu a brand z Herzogenaurachu aktuálne ponúka všetko, o čom môžu ostatné značky len snívať. Aj keď peniaze hýbu svetom, v prípade ich spoluprác ide najmä o slobodu tvorby a otvorený prístup, ktorý už prilákal nie jedného popredného návrhára alebo umelca. V novej etape svojho vývoja je tak adidas pripravený riskovať na poli dizajnu a rovnako aj v spojení s novými technológiami, no práve ich odvaha a individualita vyzerajú byť základom celého úspechu.

Dirk Schönberger, kreatívny riaditeľ športovej divízie: „adidas nepotrebuje byť najväčší, my len chceme byť najlepší.“

Už dlhé roky totiž platí, že adidas si pri výbere partnerov do spolupráce potrpel na novátorský prístup a fakt, že každá ďalšia spolupráca by mala priniesť niečo unikátne. Klasické siluety má síce rád každý, no ako ukázal posledný vývoj, väčšina z nás chce od značky vidieť viac, než len nové colorways desiatky rokov opakovaných modelov s čoraz horšou kvalitou spracovania. Chceme vidieť celý kreatívny proces, ktorý odkazuje na dedičstvo značky a pritom využíva popredných umelcov alebo známe tváre.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

V rámci adidasu tak aktuálne pracuje viacero vedúcich osobností, ktoré doslova píšu budúcnosť značky a aj keď meno Nic Galway si doposiaľ asi ešte nepočul, jeho tvorba ti je dávno známa. Nic pracuje pre adidas už vyše 15 rokov a ako viceprezident celosvetového dizajnu hrá hlavnú úlohu pri nadväzovaní spoluprác s poprednými osobnosťami z módneho priemyslu a taktiež má dôležité slovo pri tvorbe dizajnu tých najúspešnejších tenisiek súčasnosti. Počas svojej kariéry stihol pod tri pruhy dostať mená ako Yohji Yamamoto, Stella McCartney, Raf Simons, Rick Owens, Pharrell Williams alebo Kanye West, no tým jeho práca ani zďaleka nekončí. Ak sa ti totiž zdalo, že väčšina tenisiek adidas v posledných mesiacoch sleduje určitú jednotnú formu, ide práve o vplyv Nica, ktorý vďaka svojej vízii prinavrátil značke zabudnutú slávu. Z jeho kancelárie totiž vyšli tenisky ako Y-3 Qasa, Tubular, Pure Boost, EQT, NMD a celá séria Yeezy Boost. Tie bez pochýb spája futuristický vzhľad a samotný prístup k dizajnu, ktorý sa obíde aj bez obrovského trefoil loga alebo troch pruhov na boku.

Nic s teniskou NMD.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

Technológia Futurecraft, v ktorej má rovnako prsty.

Ultra Boosty sa okrem Krissa Van Assche alebo značky Kolor dočkali už množstva zaujímavých spoluprác.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

Parížski parkouristi, ktorí pomohli minulý rok predstaviť sériu nových Tubulars počas Fashion Weeku.

Návrh tenisiek Tubular.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

Pharrellov pack Supercolor síce predstavuje skôr starú politiku značky, no do histórie sa zapíše najmä kvôli jedinečnosti samotnej série s 50-timi odtieňmi dúhy.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

Raf Simons, ktorý okrem extravagantných modelov nezabudol vylepšiť ani klasické Stan Smiths.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?
Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

S Yohjim spolupracuje adidas už od roku 1999, no prvej kolekcie sa dočkal až v roku 2002.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

Rick Owens dokonca vďaka adidasu objavil aj nové postupy tvorby, spojené s 3D tlačou.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

Stella McCartney oslávila minulý rok v adidase už svoje 10. výročie.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

Od nástupu Yeezyho sa zvýšila hodnota akcií značky takmer na dvojnásobok.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

Veľtrh pánskej módy Pitti Uomo 89 pred pár dňami odhalil ďalší krok, ktorý definuje budúcnosť troch pruhov. Japonský návrhár Yosuke Aizawa je síce súčasťou dizajnérskeho tímu Junya Watanabeho, no okrem vlastnej značky White Mountaineering pomáha niekoľko rokov aj v rámci adidasu. Yosuke je totiž už dlhšiu dobu posadnutý snahou dodať nemeckej značke štýl a vytvoriť tak svojráznu módu, ktorá spája high fashion, prvky outdooru a športu, no pritom je na míle vzdialená klasickej predstave sportswearu. V preklade sa tak Yosuke len snaží spraviť z teplákov high fashion, no pri pohľade na kolekciu adidas Originals x White Mountaineering AW16 sa mu to aj celkom podarilo. Okrem oblečenia s nezvyčajným prístupom ku klasickým trademark prvkom adidas tak máme pred sebou aj niekoľko upravených modelov tenisiek Forum Hi, Rod Laver, NMD a EQT Running. Kolekcia bude mimochodom dostupná už 27. februára na adidas.sk.

Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?
Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?
Kto stojí v skutočnosti za úspechom tenisiek Tubular, Yeezy alebo Pure Boost?

 Pre viac informácií zo sveta módy sleduj Restyler

Domov
Zdieľať
Diskusia