Americký autosalón už počas novinárskeho dňa odhaľuje množstvo noviniek, vrátane zaujímavej štúdie od tradičnej americkej automobilky.
NAIAS 2016, teda tohtoročný autosalón v Detroite je skutočnosťou, keďže dnešným dňom sa oficiálne otvárajú brány jeho výstaviska. Nepochybne, prvá veľká automobilová prehliadka v každom kalendárnom roku je orientovaná predovšetkým na americký trh, čomu zodpovedajú aj vystavané exempláre. Jedným z príkladov je aj automobilka Buick, ktorú u nás v Európe nepoznať, no aspoň hŕstka z vás určite eviduje jeho súčasné modelové portfólio, ktoré sa v drvivej väčšine skladá z "prebrandovaných" vozidiel Opel, keďže táto tradičná americká značka patrí pod krídla General Motors. Všetka pozornosť sa však v prípade Buicku tentokrát sústredí na úplnú novinku, ktorá stvárňuje športové 2+2 kupé Avista. Nielen jeho predné partie pritom vychádzajú z konceptu Avenir, ktorý sa ako luxusná limuzína predstavil presne pred rokom. Doteraz sme sa však nedočkali jeho produkčnej verzie, a preto aj nad týmto kupé visí veľký otáznik.
Pravdou však je, že model Avista je postavený na technickom základe nového Camara, čo v istých uhloch pohľadov dáva aj najavo, preto v skutočnosti nemusí byť až tak vzdialený od reality. Okrem toho, skutočne dynamický exteriérový dizajn športového kupé nevyzerá v žiadnom prípade prehnane futuristicky, čiže koncepčne, a v prípade, že by naozaj došlo k sériovej výrobe, veľké zmeny nemožno očakávať. Avista zaujme predovšetkým masívnou maskou, do strán pretiahnutými svetlometmi s technikou LED-diód, či efektne klesajúcou strechou. Naopak, interiér s početným použitím hliníka prináša podstatne futuristickejšie krivky, a to nenarážam len na ten veľkolepý dotykový digitálny panel umiestnený v prístrojovej doske, ktorý navyše nepriamo pokračuje aj v stredovom tuneli. Na záver ešte informácie o pohonnom ústrojenstve. To tvorí dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý poskytuje výhradne zadnej náprave výkon 294 kW / 400 koní. Bližšie parametre zatiaľ nie sú známe, má ísť totiž o úplne nový agregát, ktorý je spárovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou.