Je to nutné zlo, no ľudia reklamy jednoducho nenávidia.
Televízne reklamy sú pre divákov nepríjemnou súčasťou vysielania. Na druhej strane je to hlavný zdroj príjmov väčšiny televízií. Vieme, ktorá televízia odvysielala v mesiaci október najvyšší počet reklamných spotov. Prehľad monitoringu spoločnosti Kantar priniesol portál Mediaklik.
Markíza vs. Joj
Október je už dlhodobo mesiacom s najvyšším počtom odvysielaných reklám. Najviac reklám v tomto období odvysielala TV Joj, a to takmer 25-tisíc. TV Markíza sa s počtom 21 200 spotov umiestnila na druhej priečke a trojicu súkromných televízií uzatvára spravodajská televízia TA3, ktorá mala vo vysielaní 5 405 reklám. Na porovnanie, verejnoprávna RTVS ich odvysielala iba 1 324.
Najpopulárnejšie sú medzi slovenskými televíziami spoty s dĺžkou 20 sekúnd. Do jedného reklamného spotu umiestnila TV Markíza až 18 reklám, TV Joj 16 reklám, TA3 štyri reklamy a RTVS tri.
TV Markíza odvysielala tiež najvyšší počet sponzorských odkazov. Počas októbra to bolo denne priemerne 105 sponzorov počasia, sponzora upútavky či sponzora pred/počas relácie a po nej. Za Markízou nasleduje RTVS Jednotka, Joj a TA3. Sponzorský odkaz trval 5 alebo 10 sekúnd.