Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
26. januára 2022 o 9:48
Čas čítania 0:58
Ema Stanovská

Slovenský rušňovodič v tomto roku zarobí vyše 1 800 eur. ZSSK sa snaží rušňovodičov nalákať na vyšší plat aj benefity

NEWS VLAKY
Uložiť Uložené

ZSSK ponúka pre rušňovodičov s licenciou nástupný bonus 3 000 eur, vyšší príplatok za nadčasy a ďalšie benefity.

Aktuálne chýba na Slovensku vyše 170 rušňovodičov, a to najmä na západnom Slovensku. Podpísala sa pod to sčasti aj pandémia, ktorá zabrzdila výcvik nových ľudí. Upozornila na to TV Markíza.

Na druhej strane za ten čas mnoho rušňovodičov odišlo – či už do dôchodku, alebo ku konkurencii. Výcvikový proces sa už rozbieha a do konca roka očakávajú 100 nováčikov.

Železničná spoločnosť Slovensko sa atraktivitu tohto povolania snaží zvýšiť v prvom rade zvýšením platov o 180 eur v tomto roku a o ďalších 80 eur od budúceho roka. Priemerný plat rušňovodiča tak bude v tomto roku vyše 1 800 eur v hrubom vrátane nadčasov.

Tisícový nástupný bonus 

Vyšší plat nie je jediným lákadlom. Pre rušňovodičov s licenciou ponúkajú nástupný bonus 3 000 eur a aj ďalšie benefity. Pre tých, ktorí sa prisťahujú zo vzdialenosti viac ako 150 kilometrov, ponúkajú príspevok vo výške 400 eur.

Odmeňujú aj kolegov, ktorí odporučia nováčika, ďalej je to vyšší príplatok za nadčasy či výrazné zľavy na cestovné vo vlakoch pre rodinných príslušníkov.

Odporúčané
Prvé rušne za legendárne Gorily mieria do prevádzky Prvé rušne za legendárne Gorily mieria do prevádzky 9. decembra 2024 o 10:05

Uvažujú aj o zavedení takzvaných vernostných príplatkov, no a jeden benefit je podľa dlhoročného rušňovodiča na nezaplatenie: „Viesť 700-tonový kolos rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, to je paráda.“

Asociácia strojvodcov kroky na zvýšenie atraktivity povolania víta. Oceňuje aj to, že vedenie nezľavilo z nastavených podmienok pri prijímaní nových rušňovodičov ani z dĺžky kurzov.

Podľa ministra dopravy sa v tejto oblasti v minulosti podcenila aj spolupráca so školami, aby si železnice svojich budúcich zamestnancov podchytili už medzi študentmi odborných škôl.

Domov
Zdieľať
Diskusia