Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
22. novembra 2022 o 18:46
Čas čítania 0:58
Adriana Královičová

Známy luxusný secondhand Vestiaire Collective končí so značkami Asos či Boohoo. Odporúča investovať do luxusu

Známy luxusný secondhand Vestiaire Collective končí so značkami Asos či Boohoo. Odporúča investovať do luxusu
Zdroj: Vestiaire Collective
MÓDA FAST FASHION MÓDA
Uložiť Uložené

Módna spoločnosť chce byť na trhu vnímaná ako ekologicky zodpovedná. Značky fast fashion na jej e-shope už nekúpiš.

Luxusná secondhandová platforma Vestiaire Collective sa tento týždeň „rozlúčila“ so značkami ako Boohoo, Pretty Little Thing či Asos. Týmto krokom sa rozhodla podporiť myšlienku neplytvať oblečením.

Vestiaire Collective slúži ako módna platforma, kde môžeš nakupovať kúsky z druhej ruky. Oblečenie je možné aj predávať. V ponuke má luxusné, ale donedávna aj fast fashion značky. Od dnešného dňa však značky fast fashion na ich e-shope nekúpiš, informuje The Business of Fashion.

Spoločnosť spolupracuje s charitatívnou organizáciou The Or Foundation.
Spoločnosť spolupracuje s charitatívnou organizáciou The Or Foundation. Zdroj: Vestiaire Collective

Na trhu chcú byť vnímaní ako ekologicky zodpovedná spoločnosť. Hovoria „nie“ systému, ktorý podporuje nadbytok, nekvalitné oblečenie a vysokú produkciu. Pracujú s myšlienkou zbytočného plytvania oblečením, ktoré sa likviduje po minimálnom použití. 

„Išlo nám hlavne o to, poukázať na zbytočné množstvo oblečenia v šatníkoch ľudí. Práve nekvalitné kúsky z fast fashion nemajú žiadnu hodnotu a v dôsledku toho sa ťažko ďalej predávajú,“ povedala prezidentka a spoluzakladateľka Vestiaire Fanny Moizant pre The Business of Fashion.

Spoločnosť sa chce v nasledujúcich troch rokov stať symbolom, ktorý oslavuje kvalitu, remeselné spracovanie a udržateľnosť. Plánuje pracovať s alternatívami rýchlej módy. O jej snahe svedčí apelovanie na európske regulačné orgány či spolupráca s nadáciou Or Foundation. Tá sa zaoberá charitatívnou činnosťou na trhu Kantamanto v Ghane.

Na svojej stránke odporúča tipy, ako na uvedomelé nakupovanie. Vestiaire Collective „navádza“ spoločnosť na nakupovanie v secondhandoch a poukazuje tým na nákupné správanie a zodpovednejšiu spotrebu. Taktiež odporúča investovať do luxusných kúskov. Sú nadčasové, vyrobené z kvalitnejších materiálov a vydržia niekoľko rokov. Spoločnosť vidí práve v týchto krokoch budúcnosť ekologickejšieho spôsobu nakupovania.

Anketa:
Nakupuješ značkové veci v bazároch na internete?
Áno, a rada!
Nie, vystačím si s fast fashion.
Áno, a rada!
48 %
Nie, vystačím si s fast fashion.
52 %
Domov
Zdieľať
Diskusia