„Je to každého osobná voľba, ak o tom nechce hovoriť, je to úplne v poriadku. Ale myslím si, že to nemusí byť niečo, čo musí byť tajomstvo.“
Americký spevák Joe Jonas sa stal tvárou alternatívnej formy botoxu s názvom Xeomin od spoločnosti Xeomin Aesthetic. Chce prelomiť tabu o mužských estetických zákrokoch. Toto klinické ošetrenie je formou botuloxínu a prvýkrát bolo FDA (Federálna agentúra ministerstva zdravotníctva a sociálnych služieb v USA) schválené v roku 2011.
Podobne ako botox funguje na princípe injekčného vpichovania látky, čo zabezpečí blokovanie pohybu svalov spôsobujúcich vrásky na tvári a čele. Xeomin však obsahuje iba jednu zložku (botulotoxín A), pričom formulácia botoxu obsahuje viac rôznych proteínov. Výhodou Xeominu je, že je pri ňom menšia pravdepodobnosť rozvoja rezistencie, ktorá môže obmedziť požadovaný účinok.
Podľa portálu POP BUZZ chce Jonas prelomiť stigmu, že muži by sa mali hanbiť podstupovať kozmetické zákroky. „Je to každého osobná voľba, ak o tom nechce hovoriť, a to je úplne v poriadku, ale myslím, že to nemusí byť niečo, čo musí byť tajomstvo. Dúfam, že povzbudím ľudí, aby mali pocit, že nemusia byť nervózni, keď hovoria o tom, ako sa starajú o svoje telo,“ povedal Jonas.
V roku 2020 sa v kampani Xeominu ocitla aj herečka Gwyneth Paltrow. To, že spoločnosť oslovila práve Jonasa, aby sa stal jej mužským ambasádorom, svedčí o tom, ako veľmi sa menia štandardy krásy a trendy v estetickej kozmetike.
Jacob Steiger, plastický chirurg v Miami, pre The New York Times povedal, že mužskí pacienti, ktorí majú záujem o estetický zákrok a najmä o facelift či odstránenie vrások, v súčasnosti tvoria asi 25 percent klientov v porovnaní s približne desiatimi percentami pred pandémiou. Podľa Steigera za to môže aj využívanie platformy Zoom, ktorá sa počas pandémie stala pevnou súčasťou našich životov a mnoho ľudí si tak pozeraním na svoj obraz našlo na tvári veľa nedokonalostí.