Modrá a žltá je brandom Markízy už 26 rokov, napriek tomu si nový vizuál ľudia spájajú s vojnou na Ukrajine.
Skupina Markíza prešla redizajnom, všetky jej televízne stanice majú nové logo aj nové jingle. Práve logo televízie Markíza však na Facebooku vyvolalo pobúrenie, niektorým ľuďom sa zdá, že výber farieb je cieleným odkazom na podporu Ukrajiny.
To nie sú národné farby
Televízie Markíza, Doma, Dajto a aj najmladšia stanica Markíza Krimi majú novú vizuálnu identitu. „Markíza je už viac než štvrťstoročie líder televízneho trhu, chceme byť stále o krok vpred a udávať trendy. Túto ambíciu potvrdzuje aj naozaj moderný a progresívny grafický vizuál, ktorý dnešným dňom dostali všetky naše televízne stanice a s nimi súvisiace online platformy. Považujeme to za prvý darček pre našich divákov k blížiacim sa 26. narodeninám Markízy, priamo na 31. augusta 2022 však máme pripravené aj ďalšie veľké prekvapenie,“ povedal Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza.
Nie všetkým sa však nové logo pozdáva. Na Facebooku sa viacerí ľudia rozhorčujú nad tým, že farby pripomínajú národné farby Ukrajiny. „Nech sa teda celá Markíza presťahuje na Ukrajinu,“ napísala jedna používateľka na sociálnej sieti a pýta sa, prečo si televízia radšej nevybrala slovenské národné farby. „My nie sme Ukrajina, ale Slovensko. Už ani nepoznajú farby svojej krajiny, smutné,“ komentuje ďalšia sklamaná fanúšička.
Niektoré komentáre naznačujú, že došlo k zmene farieb na niečiu objednávku, a iné televíziu obviňujú z vlastizrady. Viacerí žiadajú, aby boli farby červená, modrá a biela. Žltú a modrú má však skupina Markíza vo svojej identite už od svojho vzniku v roku 1996.