Mark Zuckerberg oznámil, že Facebook zjednoduší kontrolu nad tým, aký obsah sa používateľom zobrazí.
Sociálna sieť Facebook sa chce vrátiť k svojej podstate, a to prepájaniu ľudí s rodinami, priateľmi a komunitami, s ktorými sa identifikujú.
Predstavuje novú funkciu s názvom Feeds, cez ktorú uvidia používatelia iba príspevky od priateľov, stránok a skupín, ktoré budú súčasťou vopred vytvoreného zoznamu. Novú funkcionaliu filtrovania obsahu spoločnosť Meta avizuje na svojom blogu. Zverejňuje aj niekoľko screenshotov, ktoré ukazujú, ako sociálna sieť zmení dizajn.
Spoločnosť novinkou reaguje na volanie používateľov, ktorí dlhodobo kritizujú obrovské množstvo reklamy a nerelevantných príspevkov zobrazujúcich sa v rámci stránky Domov.
Vývojári podľa svojich slov chápu, že chcú ľudia viac možností, pokiaľ ide o triedenie a zobrazovanie obsahu. „Sú chvíle, keď možno viete, čo hľadáte – povedzme najnovšie príspevky zo skupín –, alebo vyhľadávate aktuálny alebo zábavný obsah.“
Ak chce bežný používateľ Facebooku dnes vidieť konkrétny typ obsahu, má smolu, pretože ho algoritmus mixuje náhodne, dúfajúc, že sa triafa do očakávaní. Príspevky v súčasnosti sociálna sieť nezobrazuje chronologicky a mnohí sa sťažujú na neznesiteľné množstvo reklamy alebo irelevantných virálnych videí.
Karta Domov sa stane skôr vyhľadávacím nástrojom, pomocou ktorého môžeš nájsť a sledovať nový obsah na základe odporúčaní.
Karta Informačné kanály poskytuje jednoduchý spôsob prístupu k obsahu od ľudí, s ktorými si už na Facebooku v spojení. V informačných kanáloch nie sú žiadne príspevky, ktoré by pre teba Facebook navrhol. Sú tu však zahrnuté aj reklamy.