Francúzske noviny vymysleli kreatívnu kampaň, aby poukázali na rozdiely medzi platmi.
Naša spoločnosť neustále bojuje za práva žien, ale ešte sa nám nepodarilo v mnohých odvetviach vyrovnať aj platy. Muži vo Francúzsku v súčasnosti stále zarábajú približne o 25 percent viac ako ženy, a tak sa miestny denník Libération rozhodol poukázať na to trefnou kampaňou.
Denník sa zvyčajne predáva za 2 eurá, ale pri príležitosti Medzinárodného dňa žien redakcia stanovila pre mužov novú cenu. Aby rešpektovali mužské platy vyššie o približne 25 percent, zdvihli aj cenu za svoj denník o rovnakú hodnotu. Názory na rozdiely v platoch žien a mužov sa pritom vo svete stále líšia.
Zatiaľ čo v štátnej správe na pohlaví pri tabuľkových platoch nezáleží, v súkromnej sfére sa mzdy skutočne často líšia a to nie na základe výsledkov či zručností, ale výlučne na základe pohlaví. Podobná kampaň by možno pomohla aj na na Slovensku, kde existuje množstvo skeptikov, ktorí dokonca občas tvrdia, že si ženy ani rovnaké platy ako muži nezaslúžia, a tak je osveta zrejme jediným spôsobom, ako to postupom času docieliť.