Zmena súvisí s opatrením Európskej komisie.
Na slovenský trh s nápojmi dorazila novinka. Mnohí Slováci v posledných týždňoch v obchodoch objavili prvé plastové fľaše s novými neodnímateľnými vrchnákmi. V praxi to funguje tak, že vrchnák po otvorení fľaše zostáva pripevnený na viečku, a tak zákazníkovi nevie spadnúť ako doteraz.
Ako prvá nové vrchnáky predstavila spoločnosť Coca-Cola, ktorá túto zmenu priniesla už v novembri minulého roka aj v Nemecku. Podľa portálu tvnoviny.sk sa však reakcie zákazníkov na vrchnáky rôznia. Niektorí ju vítajú, iní naopak hromžia na nepraktickosť.
Zmena v celom portfóliu
„Zmena v podobe neodnímateľných viečok sa týka celého portfólia nápojov Coca-Cola v plastových fľašiach. Spoločnosť Coca-Cola je tak prvou nápojovou firmou v Česku a na Slovensku, ktorá zavádza túto novinku na kompletné portfólio nápojov,“ uviedla marketingová riaditeľka spoločnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko Martina Lovětínská.
Nové vrchnáky súvisia s opatrením Európskej komisie, ktorého cieľom je zvýšenie množstva recyklovaného plastu. Vrchnáky spojené s fľašou by tak mali zamedziť strate vrchnákov, vďaka čomu sa fľaša do kontajnerov na plasty či zálohovacích strojov dostane vždy spolu s uzáverom.
Na zavedenie nových vrchnákov sa už postupne pripravuje aj spoločnosť Kofola, ktorá vyrába viacero populárnych nápojov.