Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
TASR
12. decembra 2022 o 21:21
Čas čítania 1:24

Všeobecná zdravotná poisťovňa pozýva bývalých klientov na osobné stretnutia. Súkromné poisťovne ju obviňujú z neférových praktík

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Union ZP podáva podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

Súkromné zdravotné poisťovne Union a Dôvera kritizujú štátnu Všeobecnú zdravotnú poisťovňu za to, že odchádzajúcich poistencov listom pozýva na osobné stretnutia. Štátna poisťovňa tvrdí, že koná v záujme ochrany poistencov. Poukazuje na viaceré podnety od poistencov, ktorí majú podozrenie, že boli prepoistení na základe nekalých praktík.

„Z nášho pohľadu ide o veľmi nevhodný postup konkurencie, ktorá chce takto svojich bývalých poistencov na osobnom stretnutí v pobočke motivovať k spochybneniu voľby novej zdravotnej poisťovne,“ uviedla riaditeľka sekcie zdravotného poistenia Union ZP Elena Májeková. Takúto komunikáciu považuje za nevhodnú aj z hľadiska hospodárenia.

Obsah listu môže podľa poisťovne vzbudzovať u nových poistencov mätúci dojem, že starostlivosť o ich zdravie môže byť obmedzená. Ubezpečila, že to tak nie je a noví poistenci nie sú povinní navštíviť pobočku bývalej poisťovne. Union ZP v tejto súvislosti podala podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

Dôvera hovorí o pokračujúcich neférových praktikách štátnej zdravotnej poisťovne. „Svedčí o nich nielen množstvo podnetov o neoprávnenom prepoistení do VšZP, ale aj jej najnovšia komunikácia určená poistencom, ktorí sa rozhodli odísť do súkromných zdravotných poisťovní za atraktívnejšími benefitmi a lepšími službami,“ uviedol jej PR špecialista Matej Štepianský. „Ubezpečujeme našich nových poistencov, že zabezpečujeme rovnakú alebo ešte lepšiu zdravotnú starostlivosť ako štátna zdravotná poisťovňa. List, ktorým ich volá na návštevu pobočky, môžu vyhodiť do koša,“ doplnil.

VšZP odmieta manipuláciu bývalých klientov

VšZP tvrdí, že cieľom listu bolo poistencov informovať, poučiť a chrániť. „Len počas minulého týždňa sa na call centrum VšZP obrátilo viac ako 700 ľudí, ktorí majú podozrenie, že boli prepoistení na základe nekalých praktík. Aj preto si poisťovňa stojí za osvetovou aktivitou v podobe listu, ktorú realizovala v záujme ochrany poistencov,“ uviedla manažérka komunikácie štátnej poisťovne Eva Peterová. VšZP zároveň odmieta tvrdenie, že v liste očierňovala Union ZP.

28. novembra 2024 o 10:00 Čas čítania 3:11 Vilu vo Francúzsku kúpila Kažimírova partnerka za peniaze od Brhela, naznačujú dokumenty  Vilu vo Francúzsku kúpila Kažimírova partnerka za peniaze od Brhela, naznačujú dokumenty

Štátna poisťovňa podotkla, že v súvislosti s výberom zdravotnej poisťovne rešpektuje rozhodnutie každého občana. „Keďže ide o zodpovedné rozhodnutie, pri ktorom ide o zdravie a životy ľudí, poisťovňa odmieta, aby sa robilo pod nátlakom a pod vplyvom nepravdivých a zavádzajúcich informácií,“ skonštatovala Peterová. Po sumarizácii všetkých podnetov poistencov sa chce štátna poisťovňa obrátiť s podaním na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

Domov
Zdieľať
Diskusia