Róbert Slovák je spoluzakladateľom agentúry Slovák & Friends, ktorá získala ocenenia na medzinárodnom festivale Golden Drum. Ako môžu značky svojou komunikáciou pomáhať spoločnosti a akým veľkým problémom je promovanie alkoholu v reklame na Slovensku?
Róbert Slovák sa v reklamnej brandži pohybuje už viac ako dve desaťročia. Jeho agentúra Slovák & Friends na medzinárodnom festivale Golden Drum získala ocenenie za kampaň pre Lidl, ktorá ponúka svojim zamestnancom možnosť práce na flexibilné úväzky, ktorých je na slovenskom trhu práce stále nedostatok.
Ďalšie ocenenie si agentúra odniesla za kampaň pre Hodinu deťom, ktorá upriamila pozornosť na problémy v rodinách s jedným rodičom. „Kedysi stačilo, že si firma robila biznis a potom venovala nejaké dve percentá z daní charite. Vyrástla však generácia spotrebiteľov, ktorí sú oveľa citlivejší na to, čo firmy reálne poskytujú, aké potenciálne škody spôsobujú a aký spoločenský dosah má ich činnosť,“ hovorí v rozhovore Róbert Slovák.
V Refresheri ti pravidelne predstavujeme inšpiratívnych ľudí, ktorí majú zaujímavé biznisové príbehy. Aby sme to mohli robiť aj naďalej, podpor nás a pridaj sa do klubu Refresher+, získaš tak neobmedzený prístup k exkluzívnym článkom.
Je ťažké si získať pozornosť ľudí v dobe pretlaku informácií?
Je to ťažké, ale myslím si, že to do veľkej miery tak bolo vždy. Teraz však máme oveľa jednoduchší prístup k ľuďom vďaka médiám, ktoré sú už do veľkej miery obojsmerné a interaktívne.
Pred nimi sme robili aktivity, pri ktorých sme nedostali spätnú väzbu a nevedeli sme ich v reálnom čase korigovať. V niečom je to jednoduchšie, ale, samozrejme, pretlak informácií, podnetov a vnemov je obrovský a vynútiť si v ňom pozornosť je náročné.
V reklamnom svete sa pohybujete už desiatky rokov. Vedeli by ste pomenovať míľniky, ktoré ho zmenili?Určite áno. Vstup sociálnych sietí bol zásadný míľnik. Pamätám si na dobu, keď začínal Youtube alebo Gmail. Bola to tiež istá revolúcia a virálne veci sa vtedy šírili e-mailom. Reklamu ovplyvnili nielen technologické míľniky, ale aj spoločenské.
Po otvorení hraníc začali Slováci oveľa jednoduchšie cestovať do zahraničia a prišla generácia, pre ktorú už angličtina nebola bariérou. Máme otvorenejšie hlavy a prijímame z iných kultúr a iných médií. Toto všetko sú faktory, ktoré do veľkej miery ovplyvňujú to, ako funguje reklama a komunikácia.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ktoré slovenské firmy sa snažia v reklame komunikovať spoločensky zodpovedné témy?
- Čo v reklame najviac prekáža Slovákom?
- Ako Róbert Slovák vníma promovanie alkoholu v reklame?
- Môže firma komunikáciou spoločensky dôležitej témy posilniť svoju značku?