Holandský diskontný reťazec Action, ktorý je najrýchlejšie rastúcim nepotravinovým reťazcom na svete, otvoril svoju prvú slovenskú predajňu. Boli sme sa pozrieť, ako to vyzeralo v obchode, kde sa priemerná cena tisícok produktov drží na úrovni pár eur.
Staršia pani stojaca vedľa nás vkladá do svojho košíka už ôsmy gél na pranie. Cena veľkého balenia pod tri eurá je silným lákadlom, ktorému v čase vysokej inflácie mnoho ľudí neodolá. Nízke cenovky doslova nútia nakupujúcich k tomu, aby plnili svoje košíky až po vrch.
Na slovenský trh očividne prišla značka, o ktorú budú mať masy ľudí záujem. Väčšina z tých, ktorých stretávame, odchádza z obchodu s plnou taškou. Motto reťazca „veľa radosti za málo peňazí“ zjavne funguje.
Na otvorenie prvej slovenskej pobočky v bratislavskej Petržalke sme prišli v dopoludňajších hodinách. Hoci sa brány predajne otvorili už o ôsmej ráno, pár desiatok ľudí ešte aj pred desiatou hodinou stále čakalo v rade na košíky.
Niektoré uličky medzi regálmi boli prakticky nepriechodné, pretože ľudia čakali v obrovských radoch na pokladne. Tie sa miestami tiahli až do polovice predajne. Ani to však nezabránilo niektorým zákazníkom, aby sa doslova prestrkali k akciovému tovaru.
„Rovno predo mnou sa dve staršie dámy pohádali o voľný nákupný košík. Kým som chodila po predajni, mala som pocit, že ma tam udupú, a neustále do mňa niekto strkal košíkom,“ opísala nám situáciu Bianka.