Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Späť na úvod

Obchodné podmienky pre REFRESHER Plus

OBCHODNÉ PODMIENKY PRE SLUŽBU REFRESHER+ (pre fyzické osoby)

 

1. Úvodné ustanovenia

 

1.1 Spoločnosť REFRESHER Media, s.r.o., Prievozská 14, 82109, Bratislava, IČO: 50676946, DIČ: 2120432754, IČ DPH: SK2120432754 (ďalej len „Prevádzkovateľ“ alebo „Refresher“) prevádzkuje systém predplatného informačno-komunikačných technológií, ktorý umožňuje predplatiť užívateľovi službu REFRESHER+ (ďalej len „Služba“ alebo „REFRESHER +“) a využívať benefity spojené so Službou. Služba je digitálnou službou resp. digitálnym plnením v zmysle § 119a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“).

 

1.2 Benefity Služby predstavujú prístup ku spoplatnenému elektronickému obsahu na internetových stránkach refresher.sk a refresher.cz (ďalej len „Stránky“), neobmedzený prístup k článkom, a to bez zobrazovania reklám, možnosť odomykať obsah verejnosti neprístupný pre osoby určené užívateľom, možnosť ovplyvňovať smerovanie Stránok, prístup k uzavretej facebookovej skupine, benefity od partnerov Prevádzkovateľa (obchodné podmienky benefitov od partnerov Prevádzkovateľa sú predmetom samostatnej časti Podmienok) a ďalšie, a to všetko po zaplatení predplatného a splnení podmienok definovaných v týchto podmienkach. Obsah Stránok je digitálnym obsahom v zmysle § 119a Občianskeho zákonníka.

 

1.3 Tieto Obchodné podmienky predstavujú návrh Prevádzkovateľa na uzavretie zmluvy v zmysle § 43a Občianskeho zákonníka určený užívateľovi, ktorý je fyzickou osobou – spotrebiteľom (ďalej len „Užívateľ“). Zadaním požadovaných registračných údajov na Stránkach a prijatím podmienok poskytovania Služby kliknutím na príslušné políčko na Stránkach a zaplatením predplatného prijme Užívateľ návrh Prevádzkovateľa v zmysle § 43c Občianskeho zákonníka, čím medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom dôjde k uzavretiu zmluvy o poskytovaní Služby v zmysle týchto Obchodných podmienok (ďalej aj ako „zmluva“). Zmluva je zmluvou s digitálnym plnením v zmysle § 119a Občianskeho zákonníka. Zmluva sa uzatvára na dobu zvoleného predplateného obdobia, pričom po zaplatení ďalšieho predplatného bude platnosť zmluvy automaticky predĺžená o rovnaké (prípadne iné zvolené) predplatené obdobie.

 

1.4 Na práva a povinnosti Prevádzkovateľa a Užívateľa a vzťahy medzi nimi sa primerane vzťahujú aj ustanovenia Podmienok pre používateľov webovej stránky (Všeobecné pravidlá používania a podmienky pre používateľov webovej stránky) uverejnené na Stránkach Prevádzkovateľa (ďalej len „Podmienky“).

 

1.5 Neoddeliteľnou a záväznou súčasťou týchto Obchodných podmienok sú aj prílohy a dodatočné samostatné časti Podmienok, týkajúce sa napr. ochrany osobných údajov, cookies a pod.

 

2 Služba a predplatné, skúšobné obdobie

 

2.1 Užívateľ je oprávnený používať Službu bezplatne počas skúšobného obdobia, ktoré trvá 7 kalendárnych dní (ďalej len „Skúšobné obdobie“) a začína plynúť momentom začatia poskytovania Služby, sprístupnenej Užívateľovi prostredníctvom užívateľského účtu Užívateľa na Stránkach, ktorý je vytvorený najneskôr do 24 hodín po zadaní požadovaných registračných údajov Užívateľa na Stránkach a prijatí Obchodných podmienok zo strany Užívateľa v prípade, ak je možnosť skúšobného týždňa označená "Skúšobný týždeň" dostupná na výber na podstránke refresher.sk/plus. 

 

2.2 Užívateľ je oprávnený používať Službu počas najviac jedného Skúšobného obdobia. Počas Skúšobného obdobia Prevádzkovateľ neposkytuje Užívateľovi benefity od partnerov Prevádzkovateľa, ktoré sú spojené so Službou.

 

2.3 Užívateľ je oprávnený kedykoľvek počas Skúšobného obdobia ukončiť používanie Služby bez toho, že by musel platiť akýkoľvek poplatok za ukončenie poskytovania Služby. Užívateľ je oprávnený oznámiť Prevádzkovateľovi svoj zámer nepokračovať v používaní Služby počas Skúšobného obdobia odoslaním vyplneného formuláru na Stránkach Prevádzkovateľa.   

 

2.4 Ak Užívateľ pokračuje v používaní Služby po skončení Skúšobného obdobia, používanie Služby je automaticky zmenené na predplatenú Službu, pričom Užívateľ je povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi základné predplatné za 4-týždňové obdobie vo výške uvedenej na Stránkach Prevádzkovateľa.  V prípade používania Služby Užívateľom po skončení Skúšobného obdobia je základné predplatné za 4-týždňové obdobie automaticky odpísané z bankového účtu Užívateľa Prevádzkovateľom bez potreby osobitnej autorizácie platby zo strany Užívateľa.

 

2.5 Prevádzkovateľ je povinný informovať Užívateľa najneskôr dva (2) kalendárne dni pred skončením Skúšobného obdobia prostredníctvom elektronickej správy zaslanej do užívateľského účtu Užívateľa na Stránkach, o zaslaní ktorej dostane Užívateľ notifikačnú elektronickú správu na e-mailovú adresu Užívateľa, že v prípade pokračovania používania Služby po skončení Skúšobného obdobia bude používanie Služby automaticky zmenené na predplatenú Službu so 4-týždňovou periodicitou platieb predplatného a Užívateľ bude povinný platiť Prevádzkovateľovi základné predplatné vo výške uvedenej na Stránkach Prevádzkovateľa. Správa môže byť zaslaná aj ako samostatný e-mail na emailovú adresu Užívateľa priradenú k účtu, cez ktorý došlo ku registrácii a platbe za predplatné.

 

2.6 Za poskytovanie Služby za príslušné časové obdobie (predplatené obdobie) je Užívateľ povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi odmenu (predplatné) uvedenú na Stránkach Prevádzkovateľa. Predplatné je uvedené v mene EUR vrátane DPH pre doménu refresher.sk a v mene CZK bez DPH s prenesenou daňovou povinnosťou pre doménu refresher.cz. Predplatné pre konkrétneho Užívateľa alebo pre skupinu Užívateľov môže byť určené na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania (napr. špecifické zľavy a kampane).

 

2.7 Predplatné môže byť uhradené prostredníctvom preddefinovanej platobnej brány využitím platobných alebo kreditných kariet, služby PayPal, alebo iným spôsobom umožneným Prevádzkovateľom uvedeným na jeho Stránkach.  V prípade platby prostredníctvom SMS platieb je služba zabezpečovaná spoločnosťou A SMS s.r.o., so sídlom Šulekova ul. č. 70, 811 03 Bratislava, IČO: 35 830 387, IČ DPH: SK2020247570, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, odd. Sro, vl. č. 25950/B.  Podporovaní operátori: Orange Slovensko, Slovak Telekom, Telefónica O2 Slovakia a SWAN, a.s. (4ka). 

 

2.8 Služba je Užívateľovi sprístupnená najneskôr do 24 hodín po pripísaní predplatného na bankový účet Prevádzkovateľa alebo po zaevidovaní platby predplatného v systéme platobnej brány. Prvé predplatené obdobie začína plynúť až momentom začatia poskytovania Služby.

 

2.9 Užívateľ nie je považovaný podľa § 3 ods. 1 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších právnych predpisov za zdaniteľnú osobu a Prevádzkovateľ za platenú Službu nie je povinný vyhotoviť Užívateľovi podľa 71 ods. 1 zákona o DPH faktúru.

 

2.10 Po zaplatení predplatného bude Služba poskytovaná Užívateľovi počas celého predplateného obdobia. Užívateľ nie je povinný predplatenú Službu využívať, avšak Prevádzkovateľ má nárok na celé predplatné bez ohľadu na to, či Užívateľ počas predplateného obdobia skutočne využíval Službu a bez ohľadu na rozsah využívania Služby.

 

2.11 Užívateľ je oprávnený využívať Službu z akéhokoľvek vhodného zariadenia, ktoré má prístup na internet a umožňuje prehliadanie Stránok.

 

2.12 Užívateľ súhlasí s automatickým platením predplatného spočívajúceho v automatickom odpísaní predplatného z účtu Užívateľa Prevádzkovateľom, bez potreby osobitnej autorizácie platby zo strany Užívateľa, a to na dobu neurčitú. Užívateľ tento spôsob platenia môže kedykoľvek zmeniť alebo zrušiť v rámci svojho účtu na Stránkach. Frekvencia automatického platenia predplatného bude zhodná s predplateným obdobím v súlade s aktuálnym cenníkom Prevádzkovateľa uvedeným na Stránkach. V prípade automatického platenia predplatného Užívateľ súhlasí s automatickým predlžovaním platnosti zmluvy a obnovovaním poskytovania Služby vždy na predplatené obdobie za predplatné uvedené v cenníku Prevádzkovateľa v čase platby predplatného. Opakovaná platba bude strhnutá z platobnej karty alebo inej zadanej platobnej metódy raz za štyri (4) týždne alebo raz ročne, podľa voľby Užívateľa pri objednávaní predplatného v čiastke, ktorá je uvedená na stránke Refresheru určenej na objednávanie predplatného.

 

2.13 V prípade, ak Užívateľ zruší v rámci svojho účtu na Stránkach automatickú platbu predplatného alebo ak z akéhokoľvek iného dôvodu nedôjde k úhrade predplatného na ďalšie obdobie v lehote splatnosti, zmluva sa skončí k poslednému dňu predplateného obdobia a právo Užívateľa ďalej využívať Službu zanikne.

 

2.14 Užívateľ potvrdzuje a súhlasí, že prípadné poskytnuté zľavy na predplatnom sa vzťahujú vždy len na obdobie, na ktoré boli výslovne poskytnuté, a to aj v prípade automatického obnovovania poskytovania Služby.

 

3. Práva a povinnosti Prevádzkovateľa

 

3.1 Prevádzkovateľ bude poskytovať Užívateľovi Službu „tak ako je“, pričom vzhľadom na povahu internetu negarantuje neobmedzenú dostupnosť Služby. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za nemožnosť prístupu Užívateľa k predplatenej Službe spôsobenú technickými vlastnosťami zariadenia Užívateľa (či už z pohľadu softvéru alebo hardvéru) ani za žiadnu škodu spôsobenú nevhodnosťou zariadenia, ako ani za funkčnosť alebo prevádzku zariadenia Užívateľa.

 

3.2 Prevádzkovateľ je oprávnený kedykoľvek dočasne určitú časť Služby prestať poskytovať, pozastaviť jej poskytovanie alebo ju zmeniť, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia, napr. z dôvodu bezpečnosti, vyššej moci, rozhodnutia príslušného orgánu alebo súdu, výkonu opráv a prác potrebných pre prevádzku alebo údržbu Služby, a to bez toho, aby to bolo považované za porušenie povinnosti Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ bude o tejto skutočnosti Užívateľa vhodným spôsobom informovať bez zbytočného odkladu.

 

3.3 Prevádzkovateľ nezaručuje Užívateľovi rozsah ani frekvenciu, s akou sa bude obsah a rozsah Služby meniť alebo dopĺňať. Prevádzkovateľ je najmä oprávnený kedykoľvek meniť jednotlivé sekcie Stránky, ako aj rozsah a obsah spoplatnených sekcií Stránok, a to podľa vlastného uváženia a rozhodnutia; z tohto dôvodu sa môže aktuálny rozsah a obsah Služby odlišovať od rozsahu a obsahu v čase objednania predplatného Užívateľom.

 

3.4 Prevádzkovateľ je oprávnený zablokovať prístup Užívateľa k Službe a ukončiť alebo prerušiť poskytovanie Služby, ak bude mať dôvodné podozrenie, že predplatenú Službu používa na základe individuálnych prihlasovacích údajov tohto Užívateľa viac osôb.

 

3.5 Prevádzkovateľ je oprávnený kedykoľvek v prípade porušenia povinností Užívateľa ukončiť túto zmluvu okamžitým odstúpením, a to doručením e-mailu Užívateľovi. Vzhľadom na povahu poskytovaných Služieb, Prevádzkovateľ a Užívateľ sa v súlade s § 48 ods. 2 Občianskeho zákonníka dohodli, že odstúpením od zmluvy podľa tohto bodu dochádza k zrušeniu zmluvy ku dňu doručenia odstúpenia (t. j. ku dňu doručenia emailu Užívateľovi).

 

4. Práva a povinnosti Užívateľa, odstúpenie od zmluvy

 

4.1 Jeden užívateľský účet môže využívať len jeden Užívateľ. Poskytovanie Služby je prostredníctvom individuálnych prihlasovacích údajov oprávnený využívať výlučne konkrétny Užívateľ, ktorému boli poskytnuté Prevádzkovateľom. Individuálne prihlasovacie údaje sú neprenosné a viažu sa k jedinému Užívateľovi, ktorý je povinný ich chrániť, neposkytnúť ani nesprístupniť tretej osobe, ani nezverejniť, neumožniť ich použitie alebo zneužitie treťou osobou a zodpovedá za škodu spôsobenú ich použitím alebo zneužitím zo strany tretích osôb.

 

4.2 Užívateľ zodpovedá v celom rozsahu za všetok obsah a údaje ním poskytnuté, zverejnené alebo vložené v rámci využívania predplatenej Služby.

 

4.3 Prevádzkovateľ výslovne upozorňuje a poučuje Užívateľa, že: 1. uzavretím zmluvy udeľuje Prevádzkovateľovi súhlas so začatím poskytovania Služby (t.j. so začatím dodávania digitálneho obsahu) pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, a zároveň 2. udelením tohto súhlasu Užívateľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy. Užívateľ si je vedomý a výslovne súhlasí so začatím poskytovania Služby ešte pred uplynutím zákonnej lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlasuje, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy a týchto Obchodných podmienok.

 

4.4 Komunikácia Užívateľa s Prevádzkovateľom bude realizovaná výlučne v elektronickej forme, prostredníctvom e-mailu alebo internej pošty na Stránkach.

 

4.5 Informácie o funkčnosti a kompatibilite: Do tých sekcií Stránok, ktoré sú sprístupnené len pre predplatiteľov, potrebuje Užívateľ prístupové údaje účtu s aktívnym predplatným. Takýmito údajmi môžu byť emailová adresa a heslo, aktivačný kód, telefónne číslo alebo prihlásenie cez aplikáciu tretej strany. Ak Užívateľ nepozná svoje prístupové údaje alebo ich nepoužíva, nie je možné garantovať prístup ku Službe. Na funkčnosť Služby je okrem toho nevyhnutná podpora a aktualizácia software-u, ktorá je štandardne vyžadovaná a dostupná aj inými online a digitálnymi službami, ktoré poskytujú online obsah.

 

5. Reklamačný poriadok

 

5.1 Prevádzkovateľ vyhlasuje, že Službu bude poskytovať v kvalite, ktorú je možné rozumne očakávať s prihliadnutím na jej povahu, účel, cenu za jej poskytovanie a podmienky jej používania. Prevádzkovateľ garantuje funkčnosť systému v rozsahu 90%.

 

5.2 Užívateľ je oprávnený reklamovať vady Služby u Prevádzkovateľa v lehote do 14 dní odo dňa výskytu príslušnej vady, a to prostredníctvom e-mailu na adrese [email protected] alebo [email protected]. V reklamácii je Užívateľ povinný presne špecifikovať v čom spočíva reklamovaná vada a zároveň uviesť časové obdobie, počas ktorého sa vada vyskytla.

 

5.3 Reklamácia Užívateľa sa považuje za opodstatnenú, ak dôjde k prerušeniu poskytovania Služby na viac ako 48 po sebe nasledujúcich hodín.

 

5.4 Prevádzkovateľ doručí Užívateľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie (potvrdenie o vytknutí vady Služby), a to bez zbytočného odkladu po jej uplatnení. Prevádzkovateľ v potvrdení uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní od uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Prevádzkovateľ nemôže ovplyvniť.

 

5.5 V prípade, ak je reklamácia Užívateľa opodstatnená, Prevádzkovateľ mu poskytne kompenzáciu – zľavu z ceny formou predĺženia poskytovania Služby o dobu, počas ktorej mu Služba nebola poskytovaná, s čím Užívateľ výslovne súhlasí. O vybavení reklamácie informuje Prevádzkovateľ Užívateľa. Užívateľ nemá nárok na kompenzáciu, ak je Služba nedostupná v rozsahu 10% času a menej, pričom tento rozsah sa počíta za celé jedno ukončené predplatené obdobie a vzťahuje sa na Stránky ako celok. Do nedostupnosti sa nezapočítava nedostupnosť spôsobená vyššou mocou ako aj nedostupnosť spôsobená dôvodmi na strane Užívateľa alebo jeho zariadenia, napríklad jeho nekompatibilitou, nefunkčnosťou alebo poruchami zariadenia, alebo výpadkami internetového pripojenia Užívateľa.

 

5.6 Ak Užívateľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Prevádzkovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, takýto Užívateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia – Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Užívateľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Užívateľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

6. Záverečné ustanovenia

 

6.1 V prípade, že sa ktorékoľvek dojednanie v tejto zmluve alebo Obchodných podmienkach ukáže ako neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné alebo sa ním stane, nemá táto skutočnosť vplyv na ostatné dojednania, ak nevyplýva inak z donucujúcich ustanovení právnych predpisov, a Prevádzkovateľ sa zaväzuje nahradiť také dojednanie dojednaním platným, účinným a vymáhateľným, ktoré bude najbližšie obchodnému účelu pôvodného dojednania.

 

6.2 Orgánom dozoru, ktorému podlieha činnosť Prevádzkovateľa, je Slovenská obchodná inšpekcia – Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.

 

6.3 Vzťahy Prevádzkovateľa a Užívateľa, ktoré nie sú výslovne upravené v týchto Obchodných podmienkach, sa spravujú platnými a účinnými právnymi predpismi Slovenskej republiky (bez ohľadu na štátnu príslušnosť Užívateľa), najmä Občianskym zákonníkom a zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, s vylúčením kolíznych noriem.

 

6.4 Tieto Obchodné podmienky (vrátane cenníka) je Prevádzkovateľ oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť. O takejto zmene je povinný Prevádzkovateľ informovať Užívateľa v dostatočnom časovom predstihu, spravidla najmenej 14 dní pred účinnosťou zmeny Obchodných podmienok, a to prostredníctvom elektronickej správy zaslanej na e-mailovú adresu alebo do užívateľského účtu Užívateľa na Stránkach alebo zverejnením informácie o zmene Obchodných podmienok na Stránkach. Pokiaľ so zmenou Obchodných podmienok Užívateľ nesúhlasí, je oprávnený v lehote 14 dní od jej uverejnenia zmluvu ukončiť zaslaním e-mailu Prevádzkovateľovi, a to s účinnosťou vždy ku koncu aktuálneho predplateného obdobia. Márnym uplynutím lehoty na zaslanie nesúhlasu so zmenou Obchodných podmienok sa má za to, že so zmenou Obchodných podmienok Užívateľ súhlasí a zmenené Obchodné podmienky nadobudnú účinnosť dňom v nich uvedeným. Dňom nadobudnutia účinnosti zmeny Obchodných podmienok dochádza zároveň k zmene zmluvy, a to v súlade so zmenou týchto podmienok.

 

6.5 Kontaktné údaje Prevádzkovateľa (telefónne číslo, e-mailová adresa) sú uvedené na Stránkach (onas.refresher.sk, onas.refresher.cz), prípadné sťažnosti alebo podnety nám môžete adresovať na uvedené adresy.

 

6.6 Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 23.03.2019.

 

Aktuálne znenie Obchodných podmienok je platné a účinné od 1.1.2025.