Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
26. júla 2022 o 15:29
Čas čítania 1:17
Veronika Szűcs Rajničová TASR

Väčšina ľudí si vyberá účet v banke podľa výšky mesačného poplatku. Čoraz viac im prekáža nespoľahlivý internetbanking

EKONOMIKA A FINANCIE BANKOVNÍCTVO
Uložiť Uložené

Spoločnosť zároveň uvádza, že 16 % zákazníkov by začalo uvažovať nad zmenou banky pre nepríjemný a neochotný personál a 15 % z dôvodu chýbajúcich služieb a produktov.

Pri výbere banky sa Slováci rozhodujú predovšetkým podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ju považujú viac ako dve tretiny (69 %) klientov.

Vyplýva to z internetového prieskumu na vzorke 962 obyvateľov Slovenska vo veku od 18 do 60 rokov, ktorý v novembri minulého roka pre mBank zrealizovala agentúra Focus.


Podľa výsledkov prieskumu by bol pre 67 % opýtaných výrazný nárast tohto poplatku najsilnejším motívom na zmenu banky. S výrazným odstupom nasledujú s 19 % faktory ako zlé finančné výsledky inštitúcie a s 18 % neprehľadný či nespoľahlivý internetbanking.

Anketa:
Aký dôležitý je spoľahlivý internetbanking a aplikácia pre teba?
Je rozhodujúci. 
Je dôležitý.
Nie je dôležitý.
Neviem.
Je rozhodujúci. 
49 %
Je dôležitý.
45 %
Nie je dôležitý.
5 %
Neviem.
0 %

Zaváži aj zlá povesť či neochotní zamestnanci 

Spoločnosť zároveň uvádza, že 16 % zákazníkov by začalo uvažovať nad zmenou banky pre nepríjemný a neochotný personál a 15 % z dôvodu chýbajúcich služieb a produktov. Odradiť môžu zo 14 % aj negatívne informácie o inštitúcii a z 10 % nedostatočný vernostný program pre klientov.

Pre viac ako tretinu (36 %) osôb je rozhodujúcim faktorom pri výbere banky kvalitný internetbanking a pre 28 % je to moderná mobilná aplikácia. Oproti poslednému prieskumu si na nej zakladá o päť percentuálnych bodov viac zákazníkov. 

Klienti majú prehľad o poplatkoch 

Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre viac ako pätinu (22 %) Slovákov a na odporúčanie priateľov, známych či rodiny sa ich spolieha deväť percent. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že veľkosť banky z pohľadu počtu klientov berie do úvahy osem percent oslovených.

Medzi ďalšie prednosti banky patria podľa prieskumu z 24 % kvalitné a spoľahlivé služby, z 23 % tradícia a dôveryhodnosť inštitúcie a pri 17 % ochotný, milý či príjemný personál, čo bolo naposledy pri 21 %, porovnáva agentúra. Výhodné úroky na hypotéky a úvery oceňuje 12 % klientov a výšku úrokovej miery na sporiacom alebo bežnom účte osem percent.

Z výsledkov prieskumu vyplynulo aj to, že 69 % klientov bánk má presný prehľad o tom, za aké služby a v akej výške platia vo svojej banke poplatky. V predchádzajúcom prieskume malo presný prehľad o výške týchto poplatkov až 76 % opýtaných, takže Slováci si svoje financie v čase prieskumu kontrolovali menej.

Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac