hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Ekonomika a financie

Väčšina ľudí si vyberá účet v banke podľa výšky mesačného poplatku. Čoraz viac im prekáža nespoľahlivý internetbanking

Spoločnosť zároveň uvádza, že 16 % zákazníkov by začalo uvažovať nad zmenou banky pre nepríjemný a neochotný personál a 15 % z dôvodu chýbajúcich služieb a produktov.

Veronika Szűcs Rajničová, TASR
26. 7. 2022 15:29 Čas čítania: 1:17
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn
Ekonomika a financie
1
Veronika Szűcs Rajničová
TASR
26. 7. 2022 15:29
Čas čítania: 1:17

Väčšina ľudí si vyberá účet v banke podľa výšky mesačného poplatku. Čoraz viac im prekáža nespoľahlivý internetbanking

Spoločnosť zároveň uvádza, že 16 % zákazníkov by začalo uvažovať nad zmenou banky pre nepríjemný a neochotný personál a 15 % z dôvodu chýbajúcich služieb a produktov.

Veronika Szűcs Rajničová
TASR
26. júl 2022, 15:29
Čas čítania: 1:17
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Pri výbere banky sa Slováci rozhodujú predovšetkým podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ju považujú viac ako dve tretiny (69 %) klientov.

 

Vyplýva to z internetového prieskumu na vzorke 962 obyvateľov Slovenska vo veku od 18 do 60 rokov, ktorý v novembri minulého roka pre mBank zrealizovala agentúra Focus.


Podľa výsledkov prieskumu by bol pre 67 % opýtaných výrazný nárast tohto poplatku najsilnejším motívom na zmenu banky. S výrazným odstupom nasledujú s 19 % faktory ako zlé finančné výsledky inštitúcie a s 18 % neprehľadný či nespoľahlivý internetbanking.

Anketa:Zobraziť výsledky >Skryť výsledky >
Aký dôležitý je spoľahlivý internetbanking a aplikácia pre teba?
Je rozhodujúci. Je dôležitý.Nie je dôležitý.Neviem.Hlasovať
Je rozhodujúci. 49%
Je dôležitý.45%
Nie je dôležitý.5%
Neviem.0%

Zaváži aj zlá povesť či neochotní zamestnanci 

Spoločnosť zároveň uvádza, že 16 % zákazníkov by začalo uvažovať nad zmenou banky pre nepríjemný a neochotný personál a 15 % z dôvodu chýbajúcich služieb a produktov. Odradiť môžu zo 14 % aj negatívne informácie o inštitúcii a z 10 % nedostatočný vernostný program pre klientov.

 

Pre viac ako tretinu (36 %) osôb je rozhodujúcim faktorom pri výbere banky kvalitný internetbanking a pre 28 % je to moderná mobilná aplikácia. Oproti poslednému prieskumu si na nej zakladá o päť percentuálnych bodov viac zákazníkov. 

 

Klienti majú prehľad o poplatkoch 

Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre viac ako pätinu (22 %) Slovákov a na odporúčanie priateľov, známych či rodiny sa ich spolieha deväť percent. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že veľkosť banky z pohľadu počtu klientov berie do úvahy osem percent oslovených.

 

Medzi ďalšie prednosti banky patria podľa prieskumu z 24 % kvalitné a spoľahlivé služby, z 23 % tradícia a dôveryhodnosť inštitúcie a pri 17 % ochotný, milý či príjemný personál, čo bolo naposledy pri 21 %, porovnáva agentúra. Výhodné úroky na hypotéky a úvery oceňuje 12 % klientov a výšku úrokovej miery na sporiacom alebo bežnom účte osem percent.

 

Z výsledkov prieskumu vyplynulo aj to, že 69 % klientov bánk má presný prehľad o tom, za aké služby a v akej výške platia vo svojej banke poplatky. V predchádzajúcom prieskume malo presný prehľad o výške týchto poplatkov až 76 % opýtaných, takže Slováci si svoje financie v čase prieskumu kontrolovali menej.

Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Pexels/RODNAE Productions
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Ekonomika a financie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac