Mladík z Texasu sa už tretím rokom stal najlepšie plateným YouTuberom.
Väčšina z nás sa vo svojich deviatich rokoch hrala vonku na pieskovisku, pozerala rozprávky pred telkou a robila hocičo iné, ale určite nezarobila 29,5 milióna dolárov. Ryanovi Kajiovi, mladému Youtuberovi z Texasu sa to však podarilo. Nazbieral na svojom kanáli až 27,6 milióna predplatiteľov, vďaka čomu sa už tretí rok stal najlepšie plateným YouTuberom, informoval o tom portál Ladbible.
Peniaze z Youtube nie sú to jediné, z čoho chlapec zarába. 200 miliónov dolárov vyťažil na značkových hračkách a oblečení jeho firmy Ryan's World, medzi ktorými je aj aj pyžamo Marks & Spencer.
„Detský influencer“ sa spolu so svojou rodinou stará celkovo až o deväť kanálov, pričom najpopulárnejším z nich je Ryan's World. Jedno z jeho najsledovanejších videí na tomto kanály má viac ako dve miliardy zhliadnutí.
Youtuberovu rodinu obvinili
Minulý rok obvinilo združenie na ochranu pred reklamou Truth In Advertising jeho rodičov z toho, že primiešavali do videí reklamu. „Keď sa vo videu na YouTube s cieľovou skupinou mladšou ako sú deti do päť rokov mieša reklama s programovým obsahom, ako to často robia videá Ryana ToysReview, publikum nedokáže pochopiť ani identifikovať rozdiel medzi marketingovým materiálom a organickým obsahom. Sponzorovaný obsah Ryana ToysReview je prezentovaný spôsobom, ktorý mylne zastiera rozdiel medzi reklamou a organickým obsahom pre cieľové publikum,“ písali v sťažnosti na kanál, ktorú združenie poslalo Federálnej obchodnej komisii.
V reakcii na obvinenia rodičia Ryana uviedli, že vždy dodržiavajú reklamné predpisy. „Spokojnosť našich divákov je pre nás vždy najvyššou prioritou a dôsledne dodržiavame podmienky poskytovania služieb všetkých platforiem ako aj všetky existujúce zákony a nariadenia vrátane požiadaviek na zverejnenie reklamy.“